Hvor reiser du ikke? En slags spinnåff
Hvilke prinsipper er avgjørende for hvor du reiser og hvordan du reiser?
Jeg reiser av prinsipp ikke all-inclusive. Jeg reiser heller ikke til steder hvor jeg må oppholde meg på avstengte områder for å være solturist, mest fordi jeg synes det er helt feil for meg å skulle gå i bikini i et land hvor det anses for å være ikke-greit. Jeg har derfor avvist forslag om Dubai. Men det er jo også slik at Dubai har et trøblete forhold til menneskerettigheter og et noe forkvaklet kvinnesyn, og det gjør det enda mer uaktuelt for meg å reise dit, selv om været er knall og shoppingmulighetene visstnok er fantastiske. Hva tenker FP? Hvor er det uaktuelt for deg å dra - og hvorfor?
Edit: Jeg vil feks heller ikke reise på badeferie til Egypt, både på grunn av terrorfaren, men også fordi badeferie representerer en helt fremmed levemåte i forhold til stedet man reiser til. Men jeg ser at dette kan gjelde andre steder i det gjerne østen også, som jeg i utgangspunktet tenker at jeg kan dra til, så jeg er ikke helt konsistent på dette oppe i hodet mitt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Sist redigert av Pøblis : 31-07-17 kl 10:54.
|