|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Vi skal muligens til Wales en tur, sånn omtrent midt på vestkysten i St. Georges Channel. Jeg skjønner at det lønner seg å reise til Liverpool eller Manchester og ta toget derifra?
![]() |
#2 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Science museet i Manchester ligger nede i ved kanalene der og er kjempebra. Det er en fin by. Fine kirker og masse interessant å se, gode teatre og kinoer er det også. Liverpool er jo også veldig fin. Jeg er litt sånn ja takk, begge deler, og få med dere Chester (sinnsykt bra zoologisk hage)i samme omgang. (lokaltog fra Liverpool station) Liverpool har også flotte museer, særlig et område til høyre for stasjonen er det mange fine og billige museer å besøke, og så er det faktisk flere fine kafeer (blue note og egg cafe) og to nydelige kirker. Jeg digger den katolske kirken, den er spesielt fin.
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Jeg drømmer om å dra til Great Orme Lighthouse i Wales
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Fra et fotball-ståsted - Manchester selvfølgelig! Ikke en veldig spennende by, men en langhelg er fint å tilbringe her. Men jeg skal innrømme at jeg syntes Liverpool var hyggeligere, sitter langt inne dog. Men den er mer konsentrert og hyggelige smågater med historie om Beatles. Gå langs de gamle verftene.
![]() |
#5 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?
Verdens raskeste zipline? Ser jo enormt kult ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Jeg sprang inn i tråden for å anbefale fotballkamp - basert på overskriften i tråden. Jeg er jo fotballinteressert, men synes fotballkamp i England er vel så interessant som en sosiologisk studie.
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Som sagt; vi liker IKKE fotball. Verken sportslig, sosiologisk eller på annet vis. Vi skal ikke se kamper, stadioner eller fotballmuseer. Trenger ikke tips fra fotballståsted (med mindre det er tips om hvordan vi kan unngå å havne oppi en fotballevent). Så plis; bare legg det dødt.
![]() |
#8 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Dere bør se den anglikanske katedralen, og dra gjerne helt opp og se utover. Om dere skal på shopping, er Liverpool One et "open air" handlesenter. Mange bra gater. Vi spiste frokost i Bold Street, kunne tenkt meg å kikket mer i det området. Albert Docks er koselig og har mange restauranter og museer. Vi var også på World Museum, det likte ungene godt. Og jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Jeg er så fascinert av gamle Egypt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Her er litt om Bold Street: http://www.liverpool.no/reise/opplev-bold-street/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Oh, både zipline, Science museum, World Museum, overnatte på fyr, det gamle egypt og katedraler er gode tips! Hyggelige bydeler også.
Nei, vi må satse på tog. Jeg tør ikke kjøre på venstre side. Jeg er ikke en veldig erfaren sjåfør, så det blir litt for mye for meg. Om vi reiser alle tre kan det hende, siden Høvdingen er en både trygg og erfaren sjåfør. Save
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
I så fall ville jeg sjekket ut hvilke dager det er kamper i hvilke byer. Så slipper dere å dumpe borti noe som har med fotball å gjøre.
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Takk, det skal jeg sørge for å sjekke! Og kom gjerne med tips til trivelige ting man kan gjøre der.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Jeg kan legge inn tips om wales når jeg kommer hjem i kveld. Har vært der på familieferie to ganger og det er helt strålende. Vi har hatt bil og det å kjøre mellom de småstedene er virkelig postman pat-aktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kamerat
|
Cardiff er riktig hyggelig, synes jeg. Men du vet at Doctor Who Experience stenger for godt 9. september? (Vi skal faktisk dit til helga.)
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Wales, Liverpool og/eller Manchester? Hva gjør man der?Det er vel penger. Leiekontrakten deres gikk ut, og så fant de visst ikke noen måte å fortsette på.
![]() |
|
|