|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Får de interesserte barna/ungdommene lov til å sitte oppe utover kvelden og se på valgsendingene? Hvor unge, og hvor sent?
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Mine legger seg aldri før kl 21 og sovner sjelden før kl 22 uansett. (-05 og -08) De kan gjerne følge med innen det uten at det blir noe mindre søvn enn normalt.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?12-åringen skal få sitte oppe ganske lenge. Hun er veldig interessert, og mener mye om mangt. Hun er også flink til å ikke falle helt av lasset på grunn av en litt kort natt.
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?
Ja, det er i grunnen sant at 12-åringen sjelden sovner nærmere 23 uansett, hun har alltid brukt lang tid på å sovne. Så det har kanskje ikke så mye å si, og det kan jo hende hun kommer til et punkt hvor hun ikke gidder mer, så jeg tror jeg lar henne være oppe så lenge hun vil. Hun er dessverre den av mine tre som tåler lite søvn dårligst. Hun kan bli ganske nærtagende, og lunta kan bli temmelig kort neste dag. Men det er jo ingen krise egentlig, man tar ikke sin død av en slik dag en sjelden gang, når man vet hvorfor og det er selvvalgt. Mest interessant blir det vel om hun holder koken på en 2,5 timer lang trening på kvelden. Men det går sikkert greit.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-09-17 kl 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?De er sikkert interessert, men jeg orker ikke å sitte oppe så sent, så da får det bli med faren. #jetlag
![]() |
#7 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Ungdommene mine får følge med så lenge de vil i kveld. Både 14-åringen og 17-åringen er svært interesserte. Vi gjør litt kos ut av det. Lager litt god kveldsmat og hygger oss sammen foran tv'en.
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?17-åringen er på valgvake på skolen, og får bli der så lenge det varer, tror det er slutt ved midnatt. Om han vil se videre hjemme, er det også greit, men han vet at han skal opp tidlig i morgen, så jeg regner med at han går og legger seg. Fjortenåringen er ikke kjempeinteressert, men kommer vel til å sitte her i stua med oss og se litt med et halvt øye til han går og legger seg i 22.00- tiden, tipper jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
By the Sea
|
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Vi skal sitte oppe og om guttene vil følge med utover kvelden, blir jeg bare glad. 12 og 14 år her - de tåler godt mindre søvn en natt. I seng før midnatt er greit.
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Jepp, valgdag er unntakstilstand her i hjemmet. Vi sitter og ser sammen, regner med at 9-åringen sovner underveis (men hun er veldig gira på å følge med).
![]() |
#11 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Ullungen er veldig interessert, og spent, og hun skal få følge med så lenge hun vil i kveld. Jeg skal ha to venninner her på valgvake, og jeg regner ikke med at hun gidder å henge konstant med oss, men kommer ut fra rommet sitt for å følge med innimellom.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Vi ser nok litt sammen, men det blir nok nokså normal leggetid for dem.
![]() |
#13 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?
Samme her, men det blir nok bare eldste.
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?13 åringen og jeg sitter nok oppe en stund, hun har fått seg Erna t-skjorte og er ganske så engasjert |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Mine er engasjert i alt som går på tv etter kl 21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Jeg fikk være oppe ganske lenge selv da jeg vokste opp. Unga har fått være med om de har villet fra rundt 10 år. Jeg har ingen generelle betenkeligheter med å la barn over 8-9 år være oppe og følge valgsendingen. På det individuelle planet kan jeg tenke meg at enkelte ikke bør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?De to yngste og jeg skal følge valgsendinger og spise pai og gjøre litt ut av det. Eldstemann, som nettopp har kommet fra stemmelokalet, er ikke så interessert.
![]() |
![]() |
#18 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Vi skal på fotballkamp i gokk og kommer ikke hjem før mellom halv elleve og elleve. :dån: Jeg har lovet at det blir kvelds med valgsending og litt kos, men at vi må i seng etterhvert.
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Helten har invitert til valgvake i heimen, men eneste hjemmeboende skal ikke være med. Det er kommunepartiet som kommer hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?Jeg har ikke giddet å slå på TV enda en gang i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|