Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-17, 15:40   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Hun kler absolutt alt, vakker som hun er, men foretrekker kalde farger. Blått, lilla, rosa, grått. Hun kler seg sportyfeminint, elegante snitt, men lite blonder og rysjer.

Jeg tenker enten en riddari i hvitt, grått og blått til alle turene hun er på, eller noe mer pyntete som hun kan bruke over skjørt og penbukse i jobbmøter og andre mer pyntede sammenhenger.

Noen tips?

(Jeg kan ikke strikke avansert, så det kan ikke være for komplisert.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 17:55   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Denne synes jeg er utrolig vakker: https://www.ravelry.com/projects/ein...mfrost-islnder

Rimfrost islender. Du ser den godt i episode 27 av Strikketerapi på YouTube.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 18:33   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Jennifer Steingass har mange nydelige gensere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 18:42   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Hvis du velger noe pyntet bør du ikke bruke tykkere pinner enn 3, ellers blir genseren for varm for kontorbruk. Og det tar kanskje for lang tid?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 18:43   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis du velger noe pyntet bør du ikke bruke tykkere pinner enn 3, ellers blir genseren for varm for kontorbruk. Og det tar kanskje for lang tid?

Nei, jeg har ikke noen deadline, det er gleden med antijulfamilie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 19:46   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Jeg fikk nettopp en Tiril grenser i Sandnes børstet alpakka. Den er feminin og lett. Jeg kan bruke den på jobb til pene bukser og skjørt. Min er vakker mørk grønn.

http://www.sandnesgarn.no/tirilgenser

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 19:58   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Tirilgenseren hadde hun likt tror jeg! Og så har jeg allerede noen nøster i børstet alpakka i perfekt lyseblå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 20:01   #8
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Skulle ønske jeg var søsteren din. : bidrarikke:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 20:05   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tirilgenseren hadde hun likt tror jeg! Og så har jeg allerede noen nøster i børstet alpakka i perfekt lyseblå.

Den har jeg! Min snille mamma har strikket. Perfekt på jobb for en frysepinne som meg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 22:01   #10
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Jeg er nettopp ferdig med Ankers trøye, artig og lettstrikket genser. Fin er den også!
https://www.petiteknit.com/products/...nt=33167354568

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 22:04   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Så mange fine gensere! :unnelig:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-17, 22:43   #12
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Jeg elsker Ankers trøyen. Skal strikke en til meg selv, har strikket 3 i julegave til barn allerede.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 09:29   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Skulle ønske jeg var søsteren din. : bidrarikke:

Jeg også. Har alltid ønsket meg en søster, og en som i tillegg kan og vil strikke gensere til meg! :bidrarhellerikke:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 09:42   #14
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Ankerstrøyen er super, utrolig fin på også. Marygenseren/snøløv er også en genser jeg har strikket flere av.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 09:47   #15
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Denne tråden fikk meg til å kjøpe mønster til Ankertrøye. (Og så jeg som ikke har noen andre prosjekter på vent... ) Dere som har strikka den - hvilket garn? Jeg har ikke lyst til å bruke noen av de foreslåtte, begge er superwash-garn.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 10:43   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Ankertrøye er kjempefin! Snøløv også! Og Rimfrost. Og-og-og. Jeg heller nok mot Tiril, (det passer veldig godt for søs med idrettsutøvetprofilen), men keep’em coming!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 10:57   #17
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg fikk nettopp en Tiril grenser i Sandnes børstet alpakka. Den er feminin og lett. Jeg kan bruke den på jobb til pene bukser og skjørt. Min er vakker mørk grønn.

http://www.sandnesgarn.no/tirilgenser

Den var nydelig!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 11:03   #18
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tirilgenseren hadde hun likt tror jeg! Og så har jeg allerede noen nøster i børstet alpakka i perfekt lyseblå.

Når det gjelder akkurat Tiril-genseren får du bare kjøpt mønster hvis du også kjøper garnet til genseren samtidig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 11:05   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Når det gjelder akkurat Tiril-genseren får du bare kjøpt mønster hvis du også kjøper garnet til genseren samtidig.

Ja, minimum fire nøster så jeg, og jeg har bare to, så det passer jo fint.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 11:48   #20
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken genser skal jeg strikke til søsteren min?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, minimum fire nøster så jeg, og jeg har bare to, så det passer jo fint.

Nei, det er egne retningslinjer akkurat for Tirilgenseren: "På bakgrunn av dette samarbeidet selges denne oppskrift kun sammen med garn til hele plagget og i det garnet som er brukt i oppskriften." Sakset fra nettsida til Sandnes som det er lenket til over.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no