Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Gaming-PC?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-17, 14:07   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaming-PC?

Jeg tror jeg trenger litt voksenopplæring. 9-åringen ønsker seg så sårt en egen PC, hovedsakelig for å spille spill. Han er mildt sagt ingen avansert gamer - på PC-en går det foreløpig mest i Minecraft, mens storesøster spiller Sims. Nå bruker de min snart avlagte, bærbare jobb-PC, som viser seg å være 5 år(!!) gammel. Det går nok litt treigt, og det er mulig noen avanserte funksjoner ikke støttes, men funker stort sett greit. Jeg tenker at det neppe er behov for noen voldsom maskin til ungenes bruk. Det kan nok være en fordel med en bærbar utgave.

Hvilken type PC kunne vi ha vurdert, tro, og i hvilken prisklasse?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 14:43   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Min dataspillende mann har i alle fall sagt at en gaming-pc av anstandig art er noe han aldri vil være med å sponse for gutta våre - det er for dyrt - bare skjermkortet koster jo flere tusen. Jeg har kommet til å kjøpt en helt ordinær og billig en.

*antar du ønsket et mer spesifikt svar enn som så*

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 14:45   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Vi ga 11 for vår.

Jeg angrer faktisk ikke da. Men det er fordi han da har fått den, og det er den han får. Ferdig snakka. Den er stasjonær og vi kan bytte deler osv.

Dumt å kjøpe en liten og svak nå, bare for å måtte bytte om 2 år.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 14:58   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

He-he, takk, dere. Likte nok det første svaret best.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 15:23   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaming-PC?

14-åringen kjøpte en stasjonær til 10 000 for et par år siden.
17-åringen spiller sims på en gammel avdanka bærbar og det går helt greit.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 22:51   #6
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaming-PC?

Rundt 11000-12000 må du regne med ��

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 22:56   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Min hadde bærbar pc i 2 år, kostet 5000 og fungerte helt fint
Nå har han kjøpt stasjonær som er mye dyrere.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 23:13   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Jeg har en til rundt 12, det er skjermkort og ssd-disk som er de dyreste komponenter i min. Jeg ville kjøpt stasjonær om det ikke er et reelt behov for å kunne flytte rundt på den, rett og slett pga mulighet til å bytte deler ved behov. Det er jo ikke usannsynlig at spillene blir mer avanserte snart.

Her hadde det vært fullstendig uaktuelt å betale 5000 for noe som skal vare i to år. Men jeg støtter mer enn gjerne spillpc, vi er generelt en spillende familie.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 23:25   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Storebror driver og sparer selv og han har tenkt å gå for bærbar, rett og slett fordi han stadig har den med til venner. Han ser for seg en mellomvariant som han og mannen har sett seg ut, type 8000 tror jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 23:47   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Ja, det var dette med å ha den med til venner jeg tenkte på også. Min gamle bærbare skal renskes helt nå, og da kan barna få overta den. Kan tenkes det vil hjelpe litt å rydde litt opp i den også - kanskje den funker til ungenes bruk en periode til, hmm.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 01:49   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har en til rundt 12, det er skjermkort og ssd-disk som er de dyreste komponenter i min. Jeg ville kjøpt stasjonær om det ikke er et reelt behov for å kunne flytte rundt på den, rett og slett pga mulighet til å bytte deler ved behov. Det er jo ikke usannsynlig at spillene blir mer avanserte snart.

Her hadde det vært fullstendig uaktuelt å betale 5000 for noe som skal vare i to år. Men jeg støtter mer enn gjerne spillpc, vi er generelt en spillende familie.

Ingen sol har sagt den bare varer i to år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 03:06   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Stasjonær om ikke du vil legge mange, mange tusen i en bærbar gaming-pc. Stasjonær er også super, for da kan han bytte komponenter etterhvert som han ønsker seg ditt eller datt. Komplett bygger pc'en for deg og gir gode tips og råd har jeg hørt, om ikke dere har kjente som kan gjøre det for dere/sammen med gutten. På Komplett her i Oslo kan man booke tid og få den hjelpen man trenger.

Poden har kompiser som kjøpte relativt dyre laptop'er til gaming, men det tok ikke mer enn et år tror jeg, før de kjøpte seg stasjonære. De lagget noe sinnsykt, og funket bare ikke til de store spillene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 09:17   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Her spleisa nettopp hele familien på gaming-PC til 15.000 til Hiawata. Hans tidligere laptop hadde rett og slett ikke godt nok skjermkort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 10:01   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Mine har en som kosta rundt 10000 på tilbud, fra MSI. Ser ut til at den fungerer flott til det meste, vi har hatt den i halvannet år. Minste spiller bare et hestespill og minecraft, men eldste spiller endel (uten at jeg vet om det er de mest krevende spillene), og sier den funker fint til alt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 10:12   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaming-PC?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, det var dette med å ha den med til venner jeg tenkte på også. Min gamle bærbare skal renskes helt nå, og da kan barna få overta den. Kan tenkes det vil hjelpe litt å rydde litt opp i den også - kanskje den funker til ungenes bruk en periode til, hmm.

Det var viktig for min også, de er mye hos hverandre og spiller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 12:52   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Jeg tenker at poden har fått enormt med kunnskap her da. Jeg er absolutt ikke anti. Ser også på meg og broren min, vi jobber begge med IT nå etter en oppvekst med Amiga, Commondore osv. Foreldre som ikke har vært gniene på datatid og faktisk støttet interessen. Dette er ikke bortkastet, tenker jeg.

Stasjonær er klart det beste kjøpet. Her kan man bytte deler etter hvert som behovene endrer seg og komponenter ryker, og på sikt er det nok en billigere deal. Du får også mer krutt for pengene. Vi kjøpte en Komplett gamer-PC og de har vært helt fantastiske. Vi fikk to nye disker nylig. En ny HDD på 1TB + en ny SSD, helt uten krangling og diskusjon. Greit, jeg kan jo sette de i og installere selv, men likevel. Syntes det er flott service! De sparer tid og penger, og jeg sparer masse "nedetid".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 12:54   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Høres ut som om du og poden er på et helt annet og mye høyere nivå enn oss, Joika. (Men det heter Commodore uten n - jeg brukte den til å spille Snake i valgfag data på ungdomsskolen, en time som ble ledet av en rørete mann på 65. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 13:27   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Hos oss er det bygging som gjelder med PC. Mellomste skal bygge seg en nå. Han har en vanlig PC som tas med til venner nå, men jeg ser at det er mindre vanlig å dra med PC til venner på ungdomsskolen. De fleste som gamer der har stasjonære som de bytter ut deler til etterhvert.

Satser man på bygging blir det mer PC for pengene og lengre levetid. Eneste gang eldstemann har med seg PC ut av rommet er når han er på LAN, men da er det rene flyttelasset som går. De fleste som gamer vil uansett ha bedre skjerm og tastatur og sånt enn man får til bærbar og det å game skikkelig med bare bærbar er visst ikke noe tess. Tilleggsutstyret er mye å dra på om man skal game skikkelig hjemme hos andre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 13:32   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Og om glasskula mi ikke bommer fullstendig så er det ikke lang tid før minecraft og sims er byttet ut med annet, eller at annet kommer i tillegg. Minsten vår på 9 spiller sånt nå, men snuser også på annet. Han har x-box foreløpig, men drømmer om å bygge PC. Han skal få ønske seg deler til jul og bursdag etterhvert slik de andre har.

Hos oss er ikke gavenivå veldig høyt til sånne anledninger så de må spare penger og ønske seg deler over tid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 14:00   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaming-PC?

Hvis det er sånn at den stasjonære de bruker nå, skal de fortsette å bruke uansett, og i tillegg skal han (eller de?) få en pc som er hans/deres, er det jo smart å la den andre være stasjonær. Det er veldig sannsynlig at det han skal spille i fremtiden vil kreve en del mer enn Minecraft gjør, og det er dumt å ikke planlegge frem i tid når man skal kjøpe elektronikk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no