|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sånn passe sane
|
![]() Noen som har peiling på sånn maskin som vakuumpakker mat?Mannen ønsker seg det til jul, først og fremst med tanke på sous vide. Har sett på OBH Nordica sin "vaccum sealer", man skulle tro dette ikke var så vanskelig, men de kommer i 2-3 prisklasser. Hva bør man ha tro? Noen med erfaringer?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har peiling på sånn maskin som vakuumpakker mat?VI har modellen fra Clas Ohlson til rundt en tusenlapp, og den fungerer helt fint. Vi har et vennepar hvor mannen er kokk, og han har tilsvarende, bare i en eldre modell. Og var det bra nok for kokken, var det bra nok for oss, vi er på et nivå langt unna han.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har peiling på sånn maskin som vakuumpakker mat?
Vakumerer maten før den puttes i sous vide badet. (fotbadet som jeg kaller det
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Noen som har peiling på sånn maskin som vakuumpakker mat?Det er visst lurt å velge en modell du kan kjøre manuelt også. Usikker på hvilket merke vi har, kjøpt for en mnds tid siden og mannen er veldig fornøyd. Kan finne merke når mannen kommer hjem hvis du er interessert. Han fikk merke anbefalt av en som bruker den til pakking av vilt. Det er det som er hovedbruksområdet her også.
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
Ser den.
Vil veldig gjerne vite hvilken dere har ja!
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Jeg har i alle fall dårlig erfaring med den som et familiemedlem kjøpte på Europris til rundt 500 kr. Den feiler halvparten av gangene, og lager ikke vakum i posene. Altså: den lukker og forsegler posen, men det er masse luft igjen inni posen. Ikke så veldig nyttig, med andre ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Noen som har peiling på sånn maskin som vakuumpakker mat?Vi har CO varianten. Kosta rundt 1000 lappen. Pakker 300-400kg kjøtt i året og er veldig fornøyd. Pakket råmelk senest i dag faktisk. Eneste jeg ikke pakker er kjøttdeig. Til det er posene for dyre.
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Noen som har peiling på sånn maskin som vakuumpakker mat?Caso vc 300 mener mannen det er vi har. Koster ca 1500kr.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen som har peiling på sånn maskin som vakuumpakker mat?Timar: hvis dere ikke har sous vide, kan jeg ikke se poenget med at dere skal eie noen vakumeringsmaskin, og i så fall synes jeg godt du kan selge den videre.
![]() |
![]() |
#14 |
Klar
|
Svigermor syns visst at vi burde begynne å vakumere matrestene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|