Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Anbefal en bærbar

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-07, 23:11   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Anbefal en bærbar

Overskriften sier det meste, men får vel fortellle litt om bruken også.

Eldstegutten min har fått innvilget PC fra NAV.
Den skal brukes i hovedsak til lekser og i skolen, men litt ekstra muligheter skader jo ikke.

Han får LinDys, LingSpeak og talesyntese fra Hjelpemiddelsentralen så det trenger vi ikke tenke på.

Han starter på ungdomskolen til høsten, der kjører de med XpPro som operativsystem, men selv om han skal kobles til nettverket der skal det vel fungerer med Vista (det de fleste utstyres med nå)

Summen vi har fått til rådighet er 9 000,- som også skal dekke printer.
(har en han kan bruke, så det vurderer vi å droppe)
Han må logisk nok ha office, men der igjen vurdere vi å bruke det vi allerede har. Andre programmer står det at skolen må skaffe. (det kan jo bli spennende og se om vil fungere da)

Så har noen noe tips om billige og bra bærbare?
Dell nekter gubben å kjøpe og han er heller ikke Packard Bell entusiast.
Han snakker om Acer, at de skal være bra. Fra før har vi en HP bærbar, og de fungerer jo greit nok den, men superfornøyd er jeg ikke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:15   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

Acer er bra. Packard Bell /NEC er også bra, men spesielt PB er nybegynner-pcer.
Jeg har en HP, er fornøyd med den, men sikler på noe nytt.

Dere får ikke lov til å kjøpe gjennom kommunens rammeavtale da?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:23   #3
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

Jeg har en Lenovo og er veldig godt fornøyd (uten at jeg kan en døyt om det tekniske altså - dette er en jobbpc, så jeg har bare tatt det jeg har fått, men i følge sjefen min er dette det beste av det beste). Det er en genialt bra skjerm på den og det kan kanskje være en fordel?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:43   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

Jeg ville ha tenkt litt på størrelse og hvor mye den skal tåle. Skal han ha ekstern skjerm til synes jeg det er praktisk med et "knøtt", minst mulig tommer. Pass på at du får OK oppløsning på skjermen, få en skjerm som takler mer enn 1024 x 768 (det blir så lite). Jeg har erfaring med Dell og HP, er fornøyd med begge.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 00:32   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

Jeg har en kompis med peiling på datamaskiner som påstår at Acer er bra. Selv har jeg en Packard Bell som jeg er sånn der fornøyd med, den blir veldig varm og viften støyer. Forøvrig har vi to HP maskiner, med mulighet til å bruke til spill (meget populært selvsagt) som også har fungert bra. Er forøvrig veldig fornøyd med service på feilvarer hos HP. Siste maskin kjøpt med feil ble kjøpt hos Siba. Det viste seg etter kort tids bruk at det var noe feil med viften. Maskinen ble levert inn og var tilbake igjen på underkant av en uke. Viften skiftet. Veldig bra. Pluss til Siba for den. Og til HP. Kan være greit å sjekke sånne ting også.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 00:33   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

En ting til, som ekspertene omkring meg påstår, unngå Vista så lenge man kan, den sliter fortsatt med en del barnesykdommer. Uten at jeg skal begi meg ut på å forklare hva de går ut på.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 02:09   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

Vi har tittet litt rundt, og skal ta en liten runde i morra.
Men til nå liger det an til å bli en Acer.
Stort pluss er at Acer har gratis kundesuport, og det er det ikke alle som som har.
Har sett den hos en nettbutikk, men de har også vanlige butikker, så da får vi sett på den også.
(selv om jeg får litt jallafølelse av navnet på butikken da, Elprice.......)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 03:20   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

windass vista er treeeegt.
Bare så dere er klar over det.
Etter en liten stund blir alt tregt på pc`en.
Så til de har fikset det problemet så ville jeg personlig holde meg unna vista

Mann instalerte vista på sin pc, han har mye mere ram og alt sånn, en det vista trenger og etter 2 ukers bruk så ble pc`en søppel treg.



Mann fikk en acer på jobb, men xp på. Synnes det er en helt ok bærbar.
Men den er litt stor så den er liksom ikke noe bærbar pc, men en flyttbar
*ler*
Men ingen ting slåt mac hihi

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 09:32   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en bærbar.

Jeg ville nok sjekket med leverandøren av de spesielle programmene du nevner, om de støtter Vista. Vista krever også mye minne.

Og ville nok valgt en Lenovo, R serien. De tåler en støyt og er kraftige og gode maskiner til hjemmebruk.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:49   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal en bærbar

Slapp ikke unna Wista, men kødder det for mye til legger vi inn XP.
Det ble en Acer, fik mest for pengene når vi kjøpte det hos Elprice.

Denne ble det. http://www.elprice.no/Product/Produc...28025&cid=5546

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no