Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

København og Tivoli?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 12:50   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

København og Tivoli?

Vi bråbestemte oss nå for å dra fra Oslo til København med DFDS førstkommende lørdag (med barn). Da lurer jeg på om det er langt til fergeleiet og inn til Tivoli? Er det gåavstand?
Vi skal bare være i København i 7 timer, og Tivoli åpner ikke før 1100, så det er om å gjøre og komme seg raskest mulig inn på Tivoli, samt at det er greit å vite i forhold til at båten går fra København kl 1700, og at vi dermed må beregne når vi må dra fra Tivoli for å rekke båten.

Anyone?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:22   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København og Tivoli?

Det er ikke gåavstand fra fergeleiet og inn til København sentrum lenger, dessverre. Jeg mener å ha hørt at det går "matebusser" inn til byen, men har ikke tatt disse selv. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar med bussen inn til sentrum, men det kan ikke være så ille, tror jeg.

God tur og kos dere masse - Tivoli er herlig og København er min favorittby!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:25   #3
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: København og Tivoli?

Jeg vil tro at det tar ca. 1 time å gå med barnet i barnevognen (har aldri prøvet det, men har bodd i Kbh). Hva med å ta taxa ? Den ene side av Tivoli grenser til sentralstasjonen (Hovedbanegården).

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:32   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København og Tivoli?

Takk, jenter.

Jo, tror det blir taxi på oss. Vi gjorde det sist, og jeg tror ikke det var så langt. Eller så får vi bare se om det går noen busser. De vet kanskje noe om det i informasjonen på båten. Hovedsaken er uansett å komme seg raskt fra båten til Tivoli. Mest mulig karusellkjøring, belgiske vafler og kandiserte epler på kortest mulig tid er det som er planen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:36   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København og Tivoli?

Jeg sitter også og lurer på en sånn tur. Tivoli er så koselig atte.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:39   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København og Tivoli?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg sitter også og lurer på en sånn tur. Tivoli er så koselig atte.

Ja, veldig.

Vi betalte 4536 for 2 voksne og 2 barn. Selve turen kostet ca 2200 med lugar begge veier, men vi bestilte frokost og koldtbord på ned-og hjemturen. Maten ble dyrest, men det er jo halve sjarmen med turen. Elsker sånne buffeèr.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:43   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København og Tivoli?

Jeg mener også at det går buss. Er det ikke den båten som også stopper i Helsingborg først? I tilfelle så går det busser inn til city.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:43   #8
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København og Tivoli?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Selve turen kostet ca 2200 med lugar begge veier, men vi bestilte frokost og koldtbord på ned-og hjemturen.

Vi skal til København i morra, og vi måtte betale over 3000 kr for innvendig lugar (for to voksne og to barn). Mat har vi ikke bestilt. Synes det er så mange forskjellige priser ute og går, så jeg blir helt svimmel.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:56   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København og Tivoli?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Vi skal til København i morra, og vi måtte betale over 3000 kr for innvendig lugar (for to voksne og to barn). Mat har vi ikke bestilt. Synes det er så mange forskjellige priser ute og går, så jeg blir helt svimmel.

Du har helt rett; jeg "liksombestilte" 4-5 ganger for å se om prisene forandret seg, og det gjorde de. Jeg trodde først at turen kostet 3600 med mat. Så begynte siden å fuske, så jeg måtte legge ned siden og begynne på nytt. Derett prøvde jeg fire ganger, men kom billigst ut med 4536 kr.

Drar dere med DFDS? I såfall; bestilte dere familiepakke eller Tivolicruise?

Vi har innvendig 4-sengslugar over bildekk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:01   #10
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København og Tivoli?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Drar dere med DFDS? I såfall; bestilte dere familiepakke eller Tivolicruise?

Vi drar med DFDS ja. Jeg veit ikke hva det ble til, for jeg ga opp til slutt, og lot mannen ta hele ansvaret for bestillingen. Jeg bare veit at vi fik innvendig lugar, han bestilte ikke mat, og at vi reiser i morra klokka 17.00.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no