Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Denne får meg til å ta til tårene

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 15:00   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Denne får meg til å ta til tårene

(inspirert av tråden om Trond-Viggo)

Sitat:

Louis Jacoby
HVERDAG

Når en mårragretten unge
slår seg vrang og rekker tunge,
og nekter å ta klær og støvler på.
Når melkeglassa veltes
og geitostmaten eltes
mellom fingre som er klønete og små ...

Så husk at denne dag må du ta vare på.
Den forsvinner mellom fingra dine nå.
Engang vil du savne slitet,
da er det for sent å vite
det er du som gjør din dag og tinning grå.

Når skrikinga og skrålet
blir mer enn du kan tåle,
og du kjefter på en glede og en lek.
Når du har glemt å leve
midt i hverdagen og strevet,
og tålmodigheten din har satt sin strek ...

Så husk ...

Du er kysten som de engang seiler fra.
Si meg - hvem er stor og hvem er liten da?
Når framtidshavet ligger som et speil,
så blås din medvind inn i deres seil.

Når lørda'n blir til sønda',
du ber en stille bønn da
om at unga ikke våkner klokka fem.
Men Vårherre kan'ke love
at du skal kunne sove
når to små kommer inn med morraklem.

Så husk ...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 15:01   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Denne får meg til å ta til tårene

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 15:02   #3
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar forresten til tårene av barnesangene "Den fyrste song", "Blåmann, Blåmann" og den om gutten som plukker løvetann til mamma'n sin; "Det sier du for å trøste meg..." ... *snufs*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 15:07   #4
Albertine
Passiv

Standard

Prøv "vi har ei tulle med øyne blå". *stortuter*

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 15:19   #5
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får tårer i øynene når jeg synger "Trollmors vuggevise" til magen om kvelden

(det er den eneste jeg kan)

Gammel 12-07-07, 23:51   #6
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Prøv "vi har ei tulle med øyne blå". *stortuter*

Eller for oss som har gutter:

"Da lykkeliten kom til verden"
(kan ikke synge på den uten at stemmen brister... )

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 15:46   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en nydelig tekst!

Gammel 12-07-07, 15:58   #8
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

En nydelig tekst!

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 17:02   #9
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Oi ...
Jeg gruer meg så fælt til guttene er blitt store. Det blir sikkert fint det også altså, men jeg kommer til å savne de små hendene, føttene og stemmene og alt egentlig ...

Gammel 12-07-07, 22:21   #10
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er en liten "snutt" av sangen og jeg er enig med deg i at den er nydelig TM.

(Kilde: youtube.com)

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 22:42   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også. Jeg er allergisk mot forandringer, og får en megaklump i halsen når jeg hører denne sangen og tenker på hvor mye livet mitt og ungene mine kommer til å endre seg fremover.

Gammel 12-07-07, 23:49   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den rørte meg sånn i fjor da jeg hørte den på radio, at jeg kjøpte CD'n.
Måtte også legge ut teksten på NM, den er så viktig og fin for oss som har barn...

Har snufset mye til den!

Gammel 13-07-07, 18:58   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, den sangen får meg til å sippe.

"Jeg løfter deg opp. Vi ser på hverandre.
Vi snurrer rundt som i vals. Vi tar en dans.
Jeg kjenner ditt hjerte i mot mitt.
Min kjære, vakre baby, jeg elsker deg."

Eller noe sånt. Den sangen var en av de første vi sang på Babysang med lillegutt. Totalt uforberedt på sånne sanger, men innstilt på Lille Petter Edderkopp og sånne sanger. Gjett om hormonelle meg stortutet?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 13:24   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Ja, den sangen får meg til å sippe.

"Jeg løfter deg opp. Vi ser på hverandre.
Vi snurrer rundt som i vals. Vi tar en dans.
Jeg kjenner ditt hjerte i mot mitt.
Min kjære, vakre baby, jeg elsker deg."

Eller noe sånt. Den sangen var en av de første vi sang på Babysang med lillegutt. Totalt uforberedt på sånne sanger, men innstilt på Lille Petter Edderkopp og sånne sanger. Gjett om hormonelle meg stortutet?

Hihi, akkurat som om jeg skulle skrevet det selv!!
Da jeg var på babysang i Oslo for første gang med lillegutt på 4 mnd, sang de (jeg bare sippa) den og bar rundt på babyene. Jeg ble også tatt helt på senga, trodde ikke vi skulle synge sånne fine sanger... Jeg håpet at ingen skulle se tårene mine, jeg var jo helt ny og litt beskjeden...
Lille søte klumpen min, skjønte ingenting, men koste seg jo. Neste gang var jeg mer forberedt, og klarte å holde tilbake den verste tåreflommen...

Litt slitsomt å være så lettrørt.

Gammel 14-07-07, 21:47   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den lille sangsnutten "Du er så fin og jeg bryr meg om deg, ingen er så fin som deg på hele jorden" tar innersvingen på meg!

Jeg synger den for guttene mine i vare stunder, og de elsker det.
Her om dagen sang jeg den for minstemann på snart 2 år, og da han vippet hodet bakover, og så meg dypt inn i øynene og sang med på hele sangen med den lille stemmen sin ... Da holdt hjertet mitt på å briste av morskjærlighet!

Gammel 14-07-07, 22:12   #16
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Den der dras fram i ny og ne ja....

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 20:10   #17
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Slutt opp! :hylgriner:

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 20:10   #18
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Har dere forresten lest Magrete Kind? :griner:

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 20:17   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den sangen er kjempeflott TM og sangen om den første Løvetannen greier jeg aldri å synge ferdig. :snufsogsnørr:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.