Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ER det med Elkjøp? (Langt)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 22:22   #1
Left
Passiv

Tommel ned

Hva ER det med Elkjøp? (Langt)

Hos oss skjer gjerne handelen hos Elkjøp etter å ha fått et reklameblad i posten. Der har vi funnet et godt tilbud som vi har latt oss friste av, og drar for å ta en kikk på dette produktet. Jeg vil anta at det er sånn for ganske mange?
Når vi så kommer til Elkjøp, og finner "vårt" produkt, kommer det stort sett alltid en selger bort ganske så umiddelbart. Det skal de ha – man slipper som oftest å stå lenge uten å få ”hjelp”.
Vi forklarer hva vi har vurdert å kjøpe, og spør selger om litt mer info om produktet. Selgeren begynner omtrent umiddelbart å "rakke" ned på det aktuelle og billige produktet, for å gjøre et forsøk på å dytte på deg noe som er MYE dyrere, og selvsagt MYE bedre! Dette kan garanteres omtrent.
Jeg er forundret over at Elkjøp har varer i sitt sortiment som de ikke anbefaler?? Nei, de rett og slett fraråder folk å kjøpe det.
Siste opplevelse i så måte var da vi skulle ha ny vaskemaskin til feriehuset vårt. Vi ville ikke ha noen dyr maskin, for vi er ikke her så ofte, og trenger ikke 213 forskjellige datatyrte programmer på den. De mest brukte programmene som 40, 60 og 90 grader, samt ullprogram holder i massevis, og ikke trenger vi turbosenterifuge på ørtenhundre omdreininger heller.
Vi kikket derfor på den billigste modellen - men fikk vite umiddelbart at det var dårlige greier. Fra Kina. Med kinesiske deler, og
de billige delene ga maskinen et ganske dårlig vaskeresultat. Jaha...? ”Ja, men vi har en maskin HER som koster BARE 3000,- mer. Det er ikke å anbefale en så billig maskin”.
Selgeren sa ikke det i klartekst, men det var meget enkelt å skjønne at det var det han egentlig mente. Og det var underforstått at jeg som jente, burde overlate kjøp av elektronikk og hvitevarer til kjæresten min, som i kraft av å være mann nok ville ha større vurderingsevne.
Jeg spurte selger hvorfor de hadde tatt inn disse maskinene, hvis de var så utrolig dårlige? Jeg fikk ikke noe svar på det.
Jeg lurer derfor på om det er noen andre som kan forklare meg hvorfor en butikk tar inn varer de egentlig ikke vil selge? Det gir ingen logikk for meg. Antakelig fordi jeg har en jentehjerne som er ubrukelig til vaskemaskinogandremannetingkjøp?
Et lite PS: Ikke gå på kundetoalettet. DEN opplevelsen kan du få billig!
Svært billig til og med. Så billig at det er rart de i det hele tatt HAR et kundetoalett.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.