|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Foreldreportalens 8. mars- togTradisjonen tro, her går 8. mars- toget. Vi ønsker alle paroler og hjertesaker velkommen og hilser gamle og nye feminister. Måtte kampen bli kronet med seier!
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togJeg skal gå i toget under parolen "Vi vet hva flørting er. #metoo".
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togJeg tenkte å gå i tog i år, og hadde sjekket paroler og alt slikt, men så skjønte jeg at 8. mars var på en torsdag. Og da er jeg på eh ... yoga.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togJeg leste forresten gjennom landets ulike paroler i dag, og der er det mye forskjellig, gitt. Det bør definitivt være noe for enhver smak, selv om jeg personlig ikke går i tog.
![]() |
#6 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- tog |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- tog
Jeg er helt enig. Jeg kan ikke fordra de tilløpene til identitetspolitikk som mange bedriver. Jeg kjenner best til det på venstresiden og det var absolutt en av hovedgrunnene til at jeg meldte meg ut av SV. I SV ble identitetspolitikken benyttet slik: Er du i SV må du også være mot EU. Jeg er EU-tilhenger og opplevde det som absurd at man delte ut Nei til EU-avisa sammen med SV-materiell under valgkampen. EU-tilhengere blir sett på som annenrangs sosialister. EU blir koblet opp mot feminisme, du må være feminist hvis du er sosialist, du må være mot EU og i en "mor Nille er en sten" så blir EU dermed antifeministisk.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togDet var faktisk litt godt å lese at det ser sånn ut fra din side av politikken også.
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togJeg har ikke for tradisjon å gå i 8.mars tog (jeg har faktisk aldri gjort det). Men om jeg skulle gått, så hadde det enten blitt under samme som Harry eller Blå.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togI år ønsker jeg å gå under en fane som maner til slutt på hetsingen kvinner som uttaler seg i offentligheten blir utsatt for. Spesielt kvinner med annen etnisk bakgrunn.
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togJeg ville ha valgt meg en av barsel-fanene i dag tror jeg, evt. en som gikk på internasjonal solidaritet. Gode gamle "lik lønn for likt arbeid" går jo heller ikke av moten dessverre.
![]() |
#13 |
Off the map.
|
Jeg blir med deg på den.
![]() |
#14 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togI dag er jeg dårlig så det blir ikke noe tog på meg. Helten stiller og et par venninner. Jeg kunne valgt meg mange faner jeg, f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togVanligvis er det kvinner og jenters rett til utdanning i et internasjonalt perspektiv som jeg er mest opptatt av i et feminist og kvinnedagsperspektiv, men i år ville nok en av barsel-parolene fått min støtte.
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- togEg ville vald «Dette er vårt siste varsel, vi vil ha en bedre barsel». Eg får ikkje gått i tog, men eg har benytta anledninga til å melde meg inn i den nystarta foreninga «1001 dager» som jobber med mental helse etter fødsel.
![]() |
![]() |
#17 |
guru advisor
|
Støttes helhjertet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Foreldreportalens 8. mars- tog6-timers barsel er galskap, så den kunne jeg godt ha støttet. Jeg falt litt for disse, sånn slagordmessig:
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
Jeg er ikke gangfør om dagen, så det blir det virtuelle toget på meg,, og jeg går gjerne under Tallulahs fane.
![]() |
|
|