|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Presiser gjerne om det er syvende eller åttendeklassing.
![]() |
#2 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Jenta er faktisk alltid i seng til kl ni, og då sovner ho med ein gong, og er våken kvart på sju att. Ho går i sjette klasse. Ho har ikkje eldre søsken, så det er ingen som set griller i hodet på ho om at det er tidlig.
![]() |
#3 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Syns leggetiden du praktiserer er helt rimelig. Enig i dine tanker rundt utvikling av leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Hun må legge seg mellom 21 og 21.30 på hverdager. Får lov å lese på senga, men ikke skjerm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Unik
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Min tenåring (8.klasse) er i seng rundt 9, halv 10. Har lesetid til rundt ti viss han vil. Ofte legger han seg 9. Samme for 7.klassingen min. 5.klassingen har lesetid fram til 9.
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Jeg er lykkelig om ungene sovner før 23. De er 11 og 15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Min 7. klassing skal være (og er stort sett) i seng til 22. Da blir det innimellom noen minutter med prating på sengekanten før han sovner ganske raskt. Jeg vil gjerne ha minst 30 min. voksentid før vi legger oss. Han er ikke vanskelig å få opp om morgenen, og fungerer fint hele dagen. Jeg vil ha barna i seng, med lyset slukket, før jeg legger meg. Og det tror jeg at jeg kommer til å praktisere i alle fall gjennom ungdomsskolen, men siden dette er eldste så vet jeg ikke hvordan det utvikler seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Mine to må stelle og legge seg klokka 2130. Sønnen min en trøtt om morgenen og må vekkes flere ganger, men han sovner ikke om han legger seg tidligere. Datteren min står opp tidlig av egen vekkerklokke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Min 13-åring (7. trinn) legger seg ca. 2115-2130. Hun trenger mye søvn og forstår det heldigvis selv, så det er sjelden diskusjoner.
![]() |
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?7. klassingen skal være i seng til kl 21, men det kan drøye.mot 2130 uten at dette er krise. Da blir det dog ikke lesing på senga.
![]() |
#11 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Poden min, 13 & i 7 klasse, er i seng halv ti ti..
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Altfor seint!
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Det kommer jo an på når de står opp også da, ikke bare leggetid. Min 8.-klassing er som regel i seng til 22, også varerer det når han faktisk sovner. To dager i uken står han opp 0715, to dager 0745 og en 0815.
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Min trettenåring er i seng rundt 22 på hverdager, og sovner som oftest ganske raskt. Han har aldri (med veldig få unntak) lyst til å legge seg da, men han har heldigvis vett nok til å vite at han trenger søvnen.
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?
Dette.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Poden vår må opp 0630 hver dag, det har han måttet i årevis, og da han var 13, la han seg på den tiden du sier, Kirsebær. Vi har aldri hatt «fast leggetid», skal det sies, men noe sånt var det.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?Min 8. klassing legger seg mellom 21 og 2130. Hun trenger mye søvn. 10-åringen legger seg samtidig, men leser på senga en time eller to...
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?7.klassingen legger seg klokken 22 på hverdager og 23 i helgene. Frem til 7. trinn var han oppe til 21 på hverdager og 22 i helgene, men han begynte å mene det var blodig urettferdig at han måtte legge seg samtidlig som lillebroren på 10. De vekkes ca 07.00.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?
Ja, mine står også opp mellom 06:30 og 07:00. Å si at hun spretter opp, frisk og rask, er vel en sterk overdrivelse.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-03-18 kl 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?7. klassingen legger seg vel senest 22 på hverdagene, og våkner ca 6.30. Det er en halvtime før vekkerklokka ringer. Siden han alltid er tidlig oppe og frisk og opplagt, så har han fått styre leggetidene selv.
![]() |
![]() |
|
|