Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 16:28   #1
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Jeg ser jeg og Kirsebær har vært i hvertfall. Så hva synes dere?

Jeg elsket den. Rangerer den rett under "Fangen fra Azkaban". Noe vil man jo alltid være fortvilet over at de utelater, men jeg synes de har gjort en kjempejobb.

Og den dementorscena i begynnelsen var jo bare fantastisk. :sikle:

Gammel 13-07-07, 16:32   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg ser jeg og Kirsebær har vært i hvertfall. Så hva synes dere?

Jeg elsket den. Rangerer den rett under "Fangen fra Azkaban". Noe vil man jo alltid være fortvilet over at de utelater, men jeg synes de har gjort en kjempejobb.

Og den dementorscena i begynnelsen var jo bare fantastisk. :sikle:

Var du i natt eller i formidag?
Masse folk?

Tenkte jeg skulle dra i kveld men de gjore en feil på kinoen så vi fikk bare 7 biletter istede for 8. Så jeg skal dra ilag med mann en gang svigermor kommer igjen fra hytta

Gammel 13-07-07, 16:41   #3
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var i natt, må på premierene jeg, litt sprø sånn. Salen var nesten full. Premierestemning med hekser, musikk, lykter og give-aways.

Gammel 13-07-07, 17:56   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var i natt, må på premierene jeg, litt sprø sånn. Salen var nesten full. Premierestemning med hekser, musikk, lykter og give-aways.

Kult

Gammel 14-07-07, 02:04   #5
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Jeg elsket den!
Jeg er jo skikkelig HP fan og da, men denne var utrolig bra!

Og jeg er enig i den spoileren din, og ellers var det så trist når Sirius døde.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 09:48   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Bra laget som de andre, men jeg var nok mer fascinert av "den magiske HP-verdenen" i de første filmene. Dette blir jo nesten mer en actionfilm for store barn/ungdom. Mye av HP-magien har blitt borte underveis. På den annen side ser jeg at det må være sånn også, ellers hadde det ikke vært noen utvikling her, bare en repetisjon.

Gleder meg for øvrig til boka. Er ikke den like rundt hjørnet nå, tro?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:26   #7
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syns bøkene og filmene er skikkelig bra, skal jeg klage over noe på filmene er det at de er så mørke og gråe.

Var noen mil fra der de spiller inn filmene for noen uker siden, beklageligvis rakk jeg ikke å dra dit for å titte.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:46   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leide "Harry Potter og ildbegeret" denne uka. Et eneste langt og en orgie i effektmakeri. Jeg greide faktisk å sovne, jeg. Tror min Potter-karriere er over, gitt!

Gammel 14-07-07, 11:53   #9
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Gleder meg for øvrig til boka. Er ikke den like rundt hjørnet nå, tro?

Slippes om en uke!

Gammel 14-07-07, 12:11   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble litt skuffet over at de hadde utelatt og forandret på en del ting de ikke hadde trengt å forandre på, som feks. at det var Cho som sladret om legionen, når det jo egentlig var venninna hennes som gjorde det, og at vi ikke fikk se NOE fra sykehuset, som jeg hadde gledet meg sånn til.

Men alt i alt var det en bra film. Like dyster og mørk som boka, nesten. Jeg gleder meg enda mer til den neste filmen, det er jo den beste boka i serien til nå. Og om en liten uke kommer den siste boka.

Gammel 14-07-07, 12:13   #11
lil'c
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble litt skuffet over at de hadde utelatt og forandret på en del ting de ikke hadde trengt å forandre på, som feks. at det var Cho som sladret om legionen, når det jo egentlig var venninna hennes som gjorde det, og at vi ikke fikk se NOE fra sykehuset, som jeg hadde gledet meg sånn til.

Det er jeg helt, fullstendig enig i!

Gammel 14-07-07, 17:43   #12
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det var litt skuffende, men de rettet det jo litt opp med å legge til at Snape hadde laget Venitaserum (er det sånn det skrives?) til henne under forhørene.

Ting jeg hadde gledet meg til som ikke var med:
1. "Weasley is our king"!
2. Lenger tid på minnet om Jakob, Sirius, Lupin, Snape og Lily.
3. Mer Kreatcher! Han ble gjort mye mindre viktig enn han er.

Gammel 14-07-07, 17:49   #13
lil'c
Passiv

Standard

Ja, det var litt skuffende, men de rettet det jo litt opp med å legge til at Snape hadde laget Venitaserum (er det sånn det skrives?) til henne under forhørene.

Ting jeg hadde gledet meg til som ikke var med:
1. "Weasley is our king"!
2. Lenger tid på minnet om Jakob, Sirius, Lupin, Snape og Lily.
3. Mer Kreatcher! Han ble gjort mye mindre viktig enn han er.

Det skrives vel veritaserum

Og ellers er jeg enig med deg og, hadde gledet meg til alt det der jeg og.

Gammel 18-07-07, 09:47   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

*skrape foten i parketten*

Jeg synnes filmen var kjedelig..
Hadde alt for høyeforventninger...

Men filmer er jo litt bare *magefyll* før siste filmen....

Gammel 18-07-07, 10:18   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest bøkene, men sett filmene etter hvert som de kom. Det er en av filmene jeg ikke liker, men jeg kommer ikke på hva den heter.
Den der Hermine har den tidsmedaljongen og de flytter fram og tilbake i tid?
Den likte jeg dårlig.

Ellers tror jeg jeg likte denne siste filmen best av alle. Gleder meg til den kommer på DVD.

(Jeg og Stesnuppa var på premieren. Stor stas for liten og stor. )

Gammel 18-07-07, 11:53   #16
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har ikke lest bøkene, men sett filmene etter hvert som de kom. Det er en av filmene jeg ikke liker, men jeg kommer ikke på hva den heter.
Den der Hermine har den tidsmedaljongen og de flytter fram og tilbake i tid?
Den likte jeg dårlig.

Det er favoritten min. Fangen fra Azkaban, #3. Synes det er gjort en formidabel regijobb i den filmen

Jeg kom forresten på en ting til jeg virkelig savnet: Det hylende portrettet av Sirius' mor.

Gammel 18-07-07, 11:56   #17
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

*skrape foten i parketten*

Jeg synnes filmen var kjedelig..
Hadde alt for høyeforventninger...

Men filmer er jo litt bare *magefyll* før siste filmen....

Jeg gjespet og satt hele tiden å ventet på noe "spennende"

Gammel 18-07-07, 12:18   #18
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storkoste meg. Selv på en dårlig kino, men dritt lyd og dårlige seter var filmen altfor kort.

Helgen som kommer er for meg som sikkert mange andre satt av til siste bok.

Gammel 18-07-07, 12:37   #19
lil'c
Passiv

Standard

Jeg kom forresten på en ting til jeg virkelig savnet: Det hylende portrettet av Sirius' mor.

Ja! Jeg tenkte på det mange ganger.

Gammel 18-07-07, 13:24   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo med, men det var under en duk så vi fikk aldri se det, bare høre det. Synes godt de kunne hatt det med litt mer, og det at hele sykehus-historien manglet, synes jeg egentlig var ganske horribelt ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.