|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ny tråd om GTA / Grand Theft Auto og ungdommenMin tenåring blir 16 i år. Noen av vennene hans spiller GTA, og han spør ydmykt om han kan få lov (vi har nektet alle ganger det har kommet opp tidligere). Jeg er i villrede, jeg har lest hos barnevakten.no (https://www.barnevakten.no/ikke-la-unger-spille-dette/) og finner egentlig få gode argumenter for å si ja. Samtidig vet jeg at han er robust, fornuftig, empatisk, ikke-voldelig, og kanskje er en av dem som ikke får varige men av dette. Men er det nok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny tråd om GTA / Grand Theft Auto og ungdommenHva mener du er "varige men" da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ny tråd om GTA / Grand Theft Auto og ungdommenJeg overlater stort sett til mannen å både vurdere og argumentere når det gjelder dataspill, og siden han generelt sett er veldig liberal på aldersgrenser, hører jeg ekstra godt etter når han er mot noe: http://www.foreldreportalen.no/forum...81#post3920481
![]() |
#4 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Ny tråd om GTA / Grand Theft Auto og ungdommenHer kan jeg bare støtte Benmurhpy 100%. GTAV er kanskje det teknisk mest imponerende spillet jeg har spilt, både verdenen du spiller i og grafikken er helt outstanding. Utrolig imponerende. Man kan kjøre rundt i timesvis og bare se på alt det fantastiske som Rockstar har puttet inn. Og i motsetning til mange andre spill så er alt håndlaget med kjærlighet, ikke prosedyregenerert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Ny tråd om GTA / Grand Theft Auto og ungdommenTakk for svar. Jeg skal lese svarene deres nøye, og linkene, det har jeg ikke hatt tid til enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Ny tråd om GTA / Grand Theft Auto og ungdommenDet skal mye til å få en 18-årsgrense. Den håndheves absolutt hos oss så det er fullstendig uaktuelt.
![]() |
#7 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ny tråd om GTA / Grand Theft Auto og ungdommenJeg er stort sett ganske liberal på slikt, men akkurat her setter jeg ned foten. Ikke at det har vært noen veldig diskusjon om kjøp/spilling av GTA, vi har pratet om det og de er enige i at dette ikke er noe særlig å underholde seg med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|