|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsVi reiser til Bali i sommerferien. Det er den O-Store-ferien før gutta heller vil jobbe i sommerferien. Vi er borte i 17 dager og skal bo i Nusa Dua, Ubud og Gili Trawangan.
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsWow- Spennende. Det er mitt bidrag.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsOooOoh! Kan jeg bare få henge her og glede meg med deg?
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsJeg og mannen var der på slutten av 90-tallet, en uke på Bali og en uke på Lombok. Men det spørs om jeg har så mye å komme med. Det er et fantastisk vakkert sted, og vi kjørte rundt på øya og så en hel masse. Vi var knapt i vannet. Folkene var veldig hyggelige, men tildels pågående. Jeg ser for meg mange av veiene vi kjørte på akkurat nå her jeg sitter. Vakkert er det jeg sitter igjen med. Ligger høyt på lista over fine steder jeg er glad for at jeg har vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsBali er min absolutte favorittøy og jeg har vært der 7 ganger. Øyen er såpass stor at det fortsatt er mulig å oppdage autentiske og "nye" deler hver gang vi er der, selv om enkelte deler (særlig Kuta, men også Nusa Dua, Ubud m.fl.) har forandret seg veldig og blitt mye mer turistifiserte enn da vi var der første gang for ca. 20 år siden. Sist redigert av liefje : 11-05-18 kl 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsJeg har en venninne som bor på Bali store deler av året, hun har skrevet flere reisebrev for magasiner, bl.a. Tara. https://tara.no/reise/derfor-bor-du-...reise-til-bali |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsBali har høy luftfuktighet og kan oppleves som ganske klamt. Muligens litt lettere oppe i Ubud. Ville tatt med noe lette/luftige klær, evt supplere med noe billig fra butikkene ("såpps "som vi pleier å kalle det, dere vil skjønne hvorfor |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsJeg var på rafting, ikke voldsomt når man kommer fra Norge, men artig. Og så likte jeg godt et besøk på en plantasjen med masse div planter.
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsVet av to som er der nå, og det har tidvis vært vått!
![]() |
#14 |
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tips
Jeg tok ferje samt haiket med en lokal fisker da jeg var der, brukte vel 7 timer med ferja (der sikkerhet var et fremmedord) og måtte tilbringe en natt på Lombok før neste etappe. Anbefales ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsHuff, ikke meningen å skremme dere fra å dra til Gili altså men jeg er rimelig skeptisk til de båtene og har sett dem "forsvinne" i bølgene fra stranda i Sanur. Min retur med "luksuskatamaran" for mange år siden var et inferno av oppkast, livredde passasjerer, inventar som fløy veggimellom og en reisetid som mer enn doblet seg ift hva som var anslått så jeg er nok litt preget av det |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsVi var en uke på Lombok etter en uke på Bali. Vi tok båt over derfra ut til Gili. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, men det var ikke lange turen over. Man kan vel se øyene derfra mener jeg å huske. Ikke det at det er noe estimat på hvor lang tid det tar. Men jeg mener det bare var småbåter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsLombok-Gili er bare noen få minutter ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsVi tok ferge fra Bali til Lombok, det tok 4 timer mener jeg å huske. Stinkebalje uten like! (Dette var i 1997, så godt mulig forholdene er endret nå.) Ut til Gili-øyene mener jeg å huske det kun var snakk om en liten båttur med lokal småbåt/fiskebåt.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsVi tok også en båt fra Bali til Lombok på slutten av 1990-tallet. Jeg har ikke noen spesielle minner om akkurat den turen egentlig. Tror det gikk greit, men at det var mye sjø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
♡
|
![]() Sv: Bali - på tide å glede seg - ønsker tipsVi har funnet et båtselskap anbefalt av en bekjent.
![]() |
|
|