|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Samlivsbrudd, del 2Spin-Off:
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Vi hadde valgt 50/50, uten tvil.
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Har ikke noen planer om samlivsbrudd her i huset, men her hadde 50-50 ikke gått. Da tenker jeg på annenhver uke. Er det det som er delt omsorg foresten :uvitende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Det eneste jeg vet sikkert er at pappaen her i huset er altfor viktig for ungene til at annenhver helg og annenhver ferie blir nok samvær. Jeg tror også det er viktig for forholdet foreldre-barn at begge foreldrene er involvert i hverdagen, at det ikke blir kun helgesamvær med lek og moro og sene kvelder, snop, kino og svømmehall, for å sette det på spissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Siden min personlige erfaring tilsier at 50/50 ikke er noen god løsning, så ville jeg nok kjempet for at jeg kunne ha barna med "vanlig pappaomsorg" fra far. Med det mener jeg en gang i uka og annenhver helg.
![]() |
![]() |
#7 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Huff, det er en problemstilling jeg aldri håper jeg kommer opp i. Jeg vil kjempe med nebb og klør for at det ikke skal skje, og det samme vet jeg mannen vil, men man skal aldri si aldri.
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 250/50. Det har ikke vært enkelt, for jeg har nok helst ønsket å ha mest selv *ego* Likevel: Om vi så skulle ha flyttet fra hverandre, har vi nok inngått avtale om å bo innenfor samme skolekrets og dele omsorgen. For barna sin skyld synes jeg det er best. (forskning viser jo at dette fungerer helt greit for barna også)
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Jeg tror jeg ville gått for 50/50.
![]() |
#12 |
WF: BNBE
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Jeg er veldig usikker, fordi sambo har en turnusjobb som gjør at han ikke kan både hente og levere i barnehagen samme dag. Men det er mulig han kunne fått en annerledes arbeidstid, eller at han kunne byttet jobb. Vanskelig å si. Men jeg tror nok jeg hadde hatt henne mest, og at han nok hadde hatt henne mer enn en ettermiddag i uka og annenhver helg og ferie. Jeg håper at vi slipper å ta opp det temaet noen gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Om vi hadde gått fra hverandre så hadde mann fått huset, er hannes hjemmplass her oppe[ikke barndoms hjem da] og jeg hadde flyttet en plass mere sentralt men i samme skolekrets. Skolekretsen vi hører til er ganske så vid.
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Jeg hadde latt mannen få ha hovedomsorgen, dersom han hadde ønsket det. Han er en utrolig flink pappa, er tålmodig og snill og er flink med både unger, skole/fritidsaktiviteter og huslige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Hvis man ser bort fra 50/50 (som jeg tror vi ville valgt) og man sier at barnet skal bo fast hos én forelder og hatt "normalt" samvær med den andre ville det vært svært vanskelig å velge hvor Poden skulle hatt "hovedhjemmet" sitt.
![]() |
#16 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Vi har to gutter, som er veldig glade i pappan deres og huset. Mannen min elsker huset vores, mens jeg i tilfelle samlivsbrudd ikke ville ha store kvaler ved å flytte nærmere byen, gjerne i leilighet.
![]() |
#17 |
awesom
|
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Jeg får vondt i magen bare av tanken på at jeg ikke skulle kunne kysse ungerne mine godnatt hver kveld, så jeg akter og tviholde på sambo, han er jo et skikkelig kjerringevne og så.
![]() |
#18 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2Det var i grunnen ingen diskusjon rundt det....Tuva overnattet ikke til sin pappa etter bruddet før det hadde gått over 1 år, og det var ikke mitt valg, for å si det på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2I utgangspunktet ville jeg gått for 50/50, men med all mannens jobb og frivillighetsarbeid ville det blitt vanskelig for han å ha barna 50% av tiden alene, tror jeg.
![]() |
#20 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Samlivsbrudd, del 2
Vi har tenkt akkurat det samme her. Vi vet at vi klarer å være gode venner hvis et brudd noengang blir aktuelt, og jeg hadde fint klart å leve i samme hus (tomannsbolig) som pappaen, eller i et hus i umiddelbar nærhet. Da kunne ungen(e) hat litt frihet i forhold til hvor de vil være. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|