|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fly innenlands - oppmøte oslJeg flyr aldri innenlands og skal ta et fly kl 09 på onsdag fra Oslo. Når ville dere møtt opp på flyplassen?
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslMed bil en time før, uten bil 40 min før (i tilfelle du får gate i gokk).
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslDet spørs. Med eller uten bagasje? Med eller uten unger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslUten barn og baggasje, med flytog.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslDa ville jeg siktet på et tog som var på OSL like før 8, sånn at det ikke var krise om jeg mistet det og måtte ta det neste i stedet.
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte osl8.15. Med god margin om Widerøe, de har oftest gater i gokk.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslJeg satser alltid på rundt en time før, da har jeg god tid og slipper stress. Minimum 45 minutter ville jeg i hvert fall hatt.
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslJeg har begynt å være der 60 min før. Hadde et uhell for to år siden. Kom med flytog som var inne 55 min før, kom til sikkerhetskø som var pluss 10 min og ikke rikket seg. Fikk en ansatts oppmerksomhet, fikk gått snarveien, men hadde ikke en sjanse fordi jeg skulle til terminal to, til Stavanger med Norwegian. Og ingen innsjekk. Måtte vente til reisekontoret åpnet for å kjøpe ny billett. I dag har nesten alle bedrifter Fast Track, men selv der blir det litt floke i rush og med ansatt på opplæring som oppdaget at posen min var litt større enn 1L. Det koster så lite å ta seg litt bedre tid. Enten det er sikkerhetskontrollen, toget eller parkeringen som er trøblete.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslJeg liker å ha god tid på flyplassen så ville sagt 1 time før
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte osl1 time før. Da har man grei margin i tilfelle rottefelle. Jeg hater stress, og det blir mindre stress av å være der i god tid.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte osl25 minutter i følge min mann, ukependleren. I dag rakk han ikke flytoget og kom fem minutter før. Gikk strålende visstnok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslMed barn, sånn 50 minutt til en time før. Uten barn: En halvtime, om du kan sjekke inn online. Nå vil ikke SAS sjekke meg inn utenom skranke, plutselig, så da må jeg beregne masse ekstra tid.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslJeg skjønner at de som reiser mye i jobbsammenheng, ikke orker å bruke unødig tid på flyplassen. Men alle andre – hvorfor vente til i siste liten? Personlig velger jeg heller å drikke en kopp kaffe og lese i boka mi enn å hele tiden sjekke klokka og lure på om jeg rekker det. Men nå er jeg litt traumatisert etter å ha mistet flyet mitt i Mexico City som pur ung. Det var kjipe greier.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslMest fordi jeg syns det gjør så vondt i sjela å sette vekkerklokka på noe med fire en gang i uka...
![]() |
#15 |
Textrovert
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte osl
Forståelig. Som sagt, jeg skjønner godt at de som reiser støtt og stadig om som kanskje ikke må dekke et tap selv, ikke gidder å henge på flyplassen, altså.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fly innenlands - oppmøte oslJeg reiser mye mindre enn før, og har lagt inn mye mer margin enn jeg hadde tidligere.
![]() |
|
|