|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Orderudsaken - hva tenker du om den?Pressekonferanse i dag, jeg har bare lest om den, ikke sett på. Hva tenker dere?
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Jeg synes saken er like underlig nå som den gang. Merkelig pressekonferanse, med hentydninger til det ene og andre. Jeg håper jo på en måte ikke de dømte er uskyldige, det ville jo vært fælt om de har sittet fengslet så lenge på feil grunnlag. Og Sandberg ... Vel, han oser jo ikke av troverdighet.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 25-06-18 kl 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Det nye beviset er et anonymt, håndskrevet tips fra Sverige, med anklager av jugoslavisk mafia, er det så? I så fall, ikke kjempetungt, tenker jeg.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?De er jo dømt for medvirkning, ikke selve drapet, og slik jeg husker saken så var det ganske godt bevist at de hadde planlagt drapene. Man fant bare aldri ut hvem som hadde gjennomført det. Så kan man hevde at de bare hadde "lekt med tanken", men de lekte i så fall temmelig konkret!
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?De hadde vel planlagt drapene? Det har man på det rene? Jeg tror ikke på uflaks i den størrelsesorden at man planlegger drap på tre personer, og så kommer noen andre (mafiaen?) en i forkjøpet.
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Altså, det kan jo alltids hende at de planla, den shady svigerinnen og hennes enda mer shady eks tok litt av og kom i skade for å på en måte bestille et drap fra noen (mafiajugoslaver) som var litt trigger happy. Men det virker ganske søkt..
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Jeg tror det skal mye til før de frifinnes fra medvirkning
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?
![]() |
#11 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Tenker at dommen var riktig.
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Jeg har alltid syns at det var rart at den personen som hadde fysisk bevis ikke ble dømt strengere enn de som kun hadde indisier som bevis.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
Straffen har jo ikke noe med hvor sterke bevisene er å gjøre! Enten er bevisene sterke nok til dom, eller ikke. Og er de det, så er dommen avhengig av hvor alvorlig det er, det de er dømt for.
![]() |
#15 |
Leser
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Husker saken veldig dårlig, det vil si jeg husker saken, men ikke bevisførselen.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 25-06-18 kl 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Forøvrig har jeg ventet på dette. Sverige har jo hatt oppe på nytt sine saker: Kevin saken, Tomas Quick og drapet på O. Palme. Dette er jo også "varslet", det har vært snakket om det i årevis. Birgitte Teng saken skal vel også opp til etterforskning.
![]() |
#18 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Bruk pengene på å etterforske andre ting som henlegges i eningen. Voldtekter og netthets for eksempel.
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Orderudsaken - hva tenker du om den?Jeg husker ikke alle detaljene i saken, men det var vel også noe dokumentforfalskning med i bildet her, hvor PO hadde forfalsket dokumenter mtp odelsretten. Og et juleselskap hvor temaet om å rydde folk av veien for å bli ferdig med tvisten om å overta gården ble diskutert/foreslått...
![]() |
#20 |
Leser
|
Dette er jo betalt av P og V, så det blir litt merkelig at pengene brukes som et argument. Det må i såfall være tiden det tar å verifisere og vurdere søknaden om gjenopprettelse som er ankepunktet i såfall.
![]() |
|
|