|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Anker apartments/hostelHvordan er det der nå? Er det et sted jeg kan ta med ungene to netter i oktober, eller bør man finne noe annet?
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anker appartments/hostelJeg hadde funnet er annet sted. Spesielt i helger er det mye bråk der |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Anker appartments/hostelNå svarte jeg for Anker hostel. Anker hotel er sikkert noe bedre, Anker apartments veit jeg ikke noe om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Anker appartments/hostelVi lå på hotellet der i 2013 og opplevde det helt ok. Ikke noe bråk som vi merket. Ok rom. Men det er jo noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Anker appartments/hostelHotellet er vel ok, men området såpass kjipt at jeg heller ville valgt noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Anker appartments/hostel
Det er jeg ikke helt enig i. Deler av Storgata (som hotellet ligger i), fra Hausmanns gate og fram til Gunerius, syns jeg selv er sånn halvveis ubehagelig å bevege meg i. Spesielt på den ene siden, hvor fortauet er trangt/smalt og det er mange steder hvor narkomane og andre litt slitne mennesker beveger seg. Men dette er et stykke unna Anker hotell, og jeg har ikke opplevd ubehageligheter i området rundt Anker hotell. Man kan, som Tallulah nevner, dra til Grünerløkka på andre siden av elva. Hvis man vil mer innover i sentrum, så er Torggata et godt alternativ til Storgata.
![]() |
#9 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Anker appartments/hostelJeg har gått til og fra jobb hver dag i tre år der, og synes det er et ubehagelig område på kveldstid. Men det er jo selvsagt helt lov til å være uenig i det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Anker appartments/hostelJeg var der i forbindelse med et kurs på jobben for en del år siden. Det er det absolutt dårligste hotellet jeg noensinne har bodd på i Oslo. Det kan jo godt være at standarden er forbedret siden den gang da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Anker appartments/hostelDet som er med Anker er at de har store familierom. Tror ikke jeg har sett så store familierom til så billig pris noen annen plass. Vi velger alltid andre nå vi er ferre. Men når kommer med mange som må være på samme rom og gjerne vogn i tillegg da er Anker greit. Og så har de ofte tilbud gjennom Coop hotellcup på familierom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Anker apartments/hostelAnker hotel var jeg på for et lite antall år siden, og fikk nyoppusset rom - de var tydeligvis i sveiva med renovering. Synes selve hotellet var helt greit, med ok frokost og de måltidene vi fikk der. Den helga var det mange Disney on Ice-barnefamilier som bodde der, skjønt jeg var på kurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Anker apartments/hostelJeg vil påpeke at jeg ikke har erfaring med hostellet og leilighetene (som vel er studentleiligheter utenom sesongen?), det er jo egentlig det du spør om, ikke hotellet. De har betydelig dårligere ryktet enn hotellet.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Anker apartments/hostelJeg har bodd der og tenker det er helt ok. Fint at det ligger nært løkka, samt at man kan gå litt langs akerselva. Men et stykke å grom man f.eks skal se slottet og sånn da...
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Anker apartments/hostel
Tallulah har rett, det er forskjellige konsepter, men de ligger i samme cluster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Anker apartments/hostelEg ville nok vald eit anna område til barn. Sjølv om miljøet rundt er rusta opp og betre enn det var ein gong, er det langt igjen til det er eit barnevennlig miljø på nedre Grünerløkka.
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Anker apartments/hostelMen altså; når man er på helgebesøk i Oslo henger man vel ikke akkurat utenfor hotellet, uansett hvor det ligger? Er det et barnevennlig miljø på St. Olavs plass?
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Anker apartments/hostelJeg synes vel ikke det er et spesielt støyende uteliv rundt Anker, Legevakta er jo ganske stille (utenom sirenene), og de nærmeste utestedene er ikke sånne oontz-oontz-oontz-steder. Hausmannsgate ned til Storgata, og den delen av Storgata, er jo ikke spesielt trivelig uansett når på døgnet man er der egentlig, men den er det ikke spesielt vanskelig å unngå, og jeg har forsåvidt aldri noensinne opplevd noe kjipt der (utenom å være vitne til masse narkosalg og slikt selvfølgelig) noengang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Min mor og hennes samboer hadde med seg min sønn en langhelg til Oslo for noen år siden. De bodde da på Anker hotell og syntes det var greit. De har bodd der uten barn også.
![]() |
|
|