Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nedtelling til Harry Potter #7

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-07, 01:51   #1
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Nedtelling til Harry Potter #7

Hva forventer dere dere av boka?

Jeg er råsikker på at det blir bevist at Snape hadde en avtale med Dumbledore om å drepe han. En heks som står i mot Voldemort blir ikke drept av Snape ufrivillig.

Hvem tror dere dør?
Hvor tror dere Voldemort har plassert de siste bitene av sjelen sin?


Jeg gleder meg fillete.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 06:52   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg vet rett og slett ikke. Jeg må ærlig si at jeg ikke syntes forrige boken holdt helt mål. Den var bra nok, men jeg synes det var tydelig at hun sto under press for å få ting til å skje sånn at det rimer med slutten. Selv om jeg ikke syntes alt virket like logisk i boken.

Jeg er spent hvordan det fortsetter å gå med Draco. Jeg tror heller ikke Snape virkelig er på Voldemorts side. Hvis han drepte Dumbledore mot hans vilje så tror jeg han har andre motiver enn å gjøre det for Voldemort. Jeg tror også det som sto i den siste Horcruxen (som viste seg å være tom), nemlig R.A.B kommer til å bli viktig i denne boken.

Hvem dør? Jeg vet ikke. Jeg har alltid holdt en knapp på Ron eller Hermione, men det er godt mulig både Voldemort og Harry dør i kamp. Akkurat det der synes jeg personlig er mindre spennende, hvem det til slutt blir.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 08:26   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Full nedtelling her også.

Vurderte sterkt å kjope den forrige boka og lynlese den nå for å friske opp litt,- med mindre noen av dere husker den godt nok til å gi meg et referat?

OT: kjipt å bo i to land men allikevel ha halvparten av bokene sine på lager. :savne:

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 08:33   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg tror jeg bare sier meg enig med Olympia. Lenge siden jeg leste forrige bok nå, men mannen og jeg ønsker oss svar på de samme tingene som hun.

I morgen skal vi på kino og se nr. 5. Hurra for barnevakter!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 11:57   #5
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg lynleser på fem og seks nå. Har lest dem en del ganger, men trenger å komme litt i stemning kjenner jeg.

Hun har jo sagt to av hovedkarakterene skal dø. Er det bare Ron, Hermoine, Harry og Voldemort dette kan omfatte, tro? Jeg er litt spent på det der. Kjenner det blir veldig trist om Hermoine dør, hun er favoritten min.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 12:39   #6
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

http://machinist.salon.com/blog/2007...ked/index.html

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 12:47   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.805
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

En venninne av meg er så frekk at hun har valgt lørdagen til å gifte seg.

Men, på søndag reiser vi til fjells, og de første dagene blir det mye pappa-tid på ungene, for å si det slik.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:17   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg gleder meg ihjel, har selvsagt forhåndsbestilt boka. En av de jeg tror dør, er Snape, men det er jo bare ren gjetning. Jeg tror også det samme som hovedinnlegger, nemlig at Snape drepte DD etter DD's egen vilje. Det var det de kranglet om tidligere i boka, sikkert. Snape ønsket jo ikke å drepe DD, men DD "presset" ham til det.
Spennende! Jeg syntes den forrige boka var fantastisk, men jeg er sikkert generelt lite kritisk av meg. Gleder meg til filmen neste år!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:47   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Iset, jeg tror også at den personen dør. :krampegråt: Han kommer til å gjøre noe edelt for Harry, sånn at han får et annet syn på ham, og så dør han. Og jeg tror SLETT ikke at vår ufattelig sexy venn drepte DD.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:48   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.805
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Iset, jeg tror også at den personen dør. :krampegråt: Han kommer til å gjøre noe edelt for Harry, sånn at han får et annet syn på ham, og så dør han. Og jeg tror SLETT ikke at vår ufattelig sexy venn drepte DD.


Enig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:54   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Iset, jeg tror også at den personen dør. :krampegråt: Han kommer til å gjøre noe edelt for Harry, sånn at han får et annet syn på ham, og så dør han. Og jeg tror SLETT ikke at vår ufattelig sexy venn drepte DD.

Godt vi har samme smak, han er jo så snadder at det nesten gjør vondt. Han og Lucius. Håper jeg tar feil.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:19   #12
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Nå har jeg snakket med noen som har lastet ned "Harry Potter-lekkasjen", og vet hva som skal skje i den siste boken, hvis det ikke bare var tull. Vanskelig å si, men det blir like spennende å lese boka uansett.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:24   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg leste om denne lekkasjen i VG i går, vet ikke helt hva jeg skal tro. Det står ingenting på Rowlings hjemmeside. Nei, jeg vet ikke. Vil ikke lese det, iallfall. INGENTING skal røpe denne boka for meg før jeg leser den selv, det er der for jeg leser denne på engelsk. Leste alle de andre på norsk, men er redd jeg får røpet hele handlingen for meg om jeg venter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:25   #14
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg nekter å lese de lekasjene jeg og.
Jeg kommer dog til å sjekke quotene han har lagt ut når jeg har boka.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 15:27   #15
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg leste om denne lekkasjen i VG i går, vet ikke helt hva jeg skal tro. Det står ingenting på Rowlings hjemmeside. Nei, jeg vet ikke. Vil ikke lese det, iallfall. INGENTING skal røpe denne boka for meg før jeg leser den selv, det er der for jeg leser denne på engelsk. Leste alle de andre på norsk, men er redd jeg får røpet hele handlingen for meg om jeg venter.

Sånn har jeg også tenkt. Rekker ikke bli ferdige med alle bøkene før lørdag, men holder på med bok nr. fire nå. Så dskal kjøpe den siste på engelsk først og ta den med på ferie.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 15:43   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Iset, jeg tror også at den personen dør. :krampegråt: Han kommer til å gjøre noe edelt for Harry, sånn at han får et annet syn på ham, og så dør han. Og jeg tror SLETT ikke at vår ufattelig sexy venn drepte DD.


Enig, både i det med drepingen og sexyheten.

Og spoilere holder jeg meg langt unna. Greit nok at jeg får vite litt mer enn jeg skulle av filmen i forkant, men handlingen i boka skal være ny for meg når jeg leser.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:43   #17
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Gubben påstår at han vet hvem som dør pga en lekkasjefyr. Jeg vil IKKEEE vite det!!! Nå er det ikke mange dagene igjen, og jeg tror aldri tiden har gått tregere!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 18:12   #18
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Sexy? Dere er gærne. Den eneste som er sexy er Snape.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 18:59   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Sexy? Dere er gærne. Den eneste som er sexy er Snape.

Eh, var det ikke ham vi snakket om da?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 19:08   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Eh, var det ikke ham vi snakket om da?

Nå leste jeg igjen, jeg må ha vært helt i koma. Trodde av en eller annen grunn dere snakket om DD.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no