|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snur
|
![]() Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Vi skal til England i høstferien. Vi tar fly til Manchester fredag retur onsdag. Skal på fotballkamp i Leeds lørdag og Liverpool søndag. Spørsmålet da er bare hvor skal vi bo? Hvilken by er finest/best å bo i? Noen som har hotelltips i en eller begge byene?
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Helt uavhengig av fotballinteressen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Manchester har det beste laget, men Liverpool den beste byen.
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Manchester er større og mer upersonlig, men har veldig hyggelige områder innimellom. Liverpool har et mye mindre sentrum er enklere å komme seg rundt i og har masse flotte og tilgjengelige museer. Et nyere område kalt Albert Docks er en miniutgave av Aker Brygge og det Blue Cafe har de beste kakene.
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?:hviskermedsammenbittetenner: Liverpool er en koseligere og mer kompakt by.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Jeg har også bodd på hotellet Pamina lenket til, og er enig i at det er bra. Jeg har ikke vært i Manchester, men jeg synes Liverpool var en koselig by. En stemme på Liverpool fra meg, altså.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Liverpool er den fineste byen, helt uavhengig av at de også har det beste fotballaget.
![]() |
#9 |
snur
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Det endte med hotell i Manchester, så tar vi to dagsturer til Liverpool. Sparte en del tusen på hotell i Manchester kontra Liverpool. Veldig mye allerede fullt i Liverpool, kan sikkert ha noe med at det er storkamp på Anfield og høstferie
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Det er et gedigent kjøpesenter rett utenfor Manchester, veldig enkelt å ta seg dit. Trafford Center, det ligger også et midt i byen. Men Trafford er veldig mye bedre.
![]() |
#11 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?
Dette. 😁 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
snur
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?
Takk for tips. Vi må nok innom Old Trafford ja. Mannen og 14-åringen er United supportere. De har vært på kamp der flere ganger så nå ble det jeg og 17-åringen som fikk kamp og siden det er storkamp så ville de bli med.
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilken by er finest å bo i, Manchester eller Liverpool?Vi har vært flere ganger i Manchester og for å være helt ærlig kan jeg ikke huske at vi har spist på noen wow-restauranter der. Jeg prøver å vri hjernen på hvor vi har spist.. Vi havner ofte på pub når vi skal spise lunsj, greit å ta med unger dit på dagtid, aldri forsøkt det på kveldstid. Publunsj i England er noe eget.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 23-08-18 kl 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|