Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reinkarnasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 19:08   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reinkarnasjon

Hvilke tanker har dere rundt reinkarnasjon?

Tror dere - tror dere ikke på at man lever flere liv?

Hvordan begrunner du svaret ditt?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:18   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Jeg tror ikke på at man lever flere liv. For det første så tror jeg ikke på noe liv etter døden uansett, men særlig tanken på reinkarnasjon gir liten mening for meg - for hvis jeg ikke husker "mine" tidligere liv, så var det jo ikke "jeg" som levde disse livene. Hvis ikke "sjelen" min er knyttet til bevisstheten og personligheten min, så forstår jeg ikke hva man mener med "sjel" i det hele tatt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:21   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Jeg tror ikke på reinkarnasjon eller noe som helst liv etter døden annet enn næringsinnholdet i mitt kroppslige legeme og minnene i mine nærmestes hjerter.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:07   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Nei, jeg tror ikke på reinkarnasjon.
Jeg vil gjerne tro på noe, men fornuften sier meg at når vi dør så er alt slutt. Alt vi sanser, tenker og føler skyldes (mest sannsynlig) elektriske impulser i hjernen vår. Når vi dør slutter overføringen av impulser, og da er det lite trolig at vi føler, tenker eller sanser noe.

Jeg kjenner at jeg får litt eksistensiell angst av denne tanken, og mannen min prøver å trøste meg med at "det er jo bare som før du ble født, det var da ikke ille det". Nei, sjølsagt ikke, men tanken på at jeg har tatt et endelig farvel med mine avdøde slektninger, og at jeg må et endelig farvel med de som jeg er så ubeskrivelig glad i, skremmer meg.
Det ble en digresjon. Svaret blir altså at jeg ikke tror på reinkarnasjon.


Sist redigert av Fadese : 07-10-06 kl 22:31.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:29   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Nei ikke direkte reinkarnasjon. Jeg tror ikke nødvendigvis man lever flere liv her på jorden. Tror vel heller man går videre til neste "nivå", og at dette livet er en forberedelse for det - akkurat som de ni månedene i livmoren var en forberedelse på dette livet.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:40   #6
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nei ikke direkte reinkarnasjon. Jeg tror ikke nødvendigvis man lever flere liv her på jorden. Tror vel heller man går videre til neste "nivå", og at dette livet er en forberedelse for det - akkurat som de ni månedene i livmoren var en forberedelse på dette livet.

Jeg er nok også litt der. Jeg tror ikke livet tar helt slutt. Har opplevd såpass mye rart at jeg tror det finns noe mer...... For få år tilbake hadde jeg avvist enhver tanke på et liv etter døden.

Jeg tror at vi mennesker ikke kan sanse alt. Jeg har opplevd ting som gjør at jeg føler det er noen rundt oss og passer på.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:43   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

*ikke vite*

Men synes tanken er spennende

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:17   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Jeg tror ikke på reinkarnasjon i annen form enn at vi gir næring til gress, planter og kryp om vi gravlegges.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 09:30   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Nei, jeg tror ikke på reinkarnasjon eller noen annen form for liv etter døden. Det begrunner jeg ved at jeg ikke har fått noen som helst bevis eller logisk forklaring på at det skulle være slik.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:50   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg tror ikke på reinkarnasjon eller noen annen form for liv etter døden. Det begrunner jeg ved at jeg ikke har fått noen som helst bevis eller logisk forklaring på at det skulle være slik.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 08-10-06 kl 11:00.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:58   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Jeg syns faktisk det mest logiske (for meg) er at reinkarnasjon eksisterer. At vi skal leve i alt fra 0-110 år på jorden og så bare opphøre, er totalt ulogisk i mitt hode. Energien må vel forsvinne ett sted? At vi skal til himmelen alle mann er også fullstendig ulogisk i mitt hode, det må jo bli skikkelig overfylt der etter en stund. At vi blir gjenfødt syns jeg høres mest "fornuftig" ut, og mest logisk.

Så ja, jeg tror fullstendig på reinkarnasjon.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:03   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg syns faktisk det mest logiske (for meg) er at reinkarnasjon eksisterer. At vi skal leve i alt fra 0-110 år på jorden og så bare opphøre, er totalt ulogisk i mitt hode. Energien må vel forsvinne ett sted? At vi skal til himmelen alle mann er også fullstendig ulogisk i mitt hode, det må jo bli skikkelig overfylt der etter en stund. At vi blir gjenfødt syns jeg høres mest "fornuftig" ut, og mest logisk.

Så ja, jeg tror fullstendig på reinkarnasjon.


Logikk er vanskelig når man ikke har noen "bevis" synes jeg..

Men jeg tenker, enn så lenge, at når vi dør så blir vi "ingenting"... jeg tror ikke vi kommer til noen himmel (og noen til helvette).. Men jeg kan tro på at ikke alle "sjeler" dør.. og derfor kan jeg noen ganger tro på gjenferd .. men andre ganger blir jeg usikker igjen

Jeg lurer på om jeg ville hatt ett annet syn på dette om jeg noen gang hadde mistet noen som sto meg nær? At jeg hadde funnet trøst i at det var noe mer etter døden?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:06   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Ja, jeg tror på et liv etter døden dvs, at sjelen lever videre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:22   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Energien må vel forsvinne ett sted?

Hvilken energi? Vi er jo døde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:29   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvilken energi? Vi er jo døde.

Jeg har også problemer med å forstå den ordbruken.

Dessuten: Energien som kroppen vår består av, går over til organismer i nærheten etter hvert som den døde kroppen brytes ned. Hvis man tror at "sjelen" består av en slags "energi", og at bevarelseslovene for energi gjelder for denne også, så synes jeg det mest nærliggende er å tro at denne "sjels-energien" diffunderer ut i verden når "sjelen" dør, og at den kanskje går delvis opp i andre "sjeler" etter hvert.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 14:22   #16
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Jeg tror ikke på noe liv etter døden av noe slag.

Er man død så er man død og kroppen går i forråtnelse (så lenge man ikke kremeres da)
For meg er sjelen våre tanker/følelser og ergo ikke en "ting" eller en energi som kan gå videre til et nytt lemegme (i norn form)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:02   #17
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Jeg verken tror eller ikke tror. Dette er sånne spm jeg ikke gidder kaste bort tiden med å spekulere i iom at jeg aldri får vite det før jeg evt dør uansett.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:03   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

iom at jeg aldri får vite det før jeg evt dør uansett.

Men du holder muligheten åpen for at du kan komme til å leve evig?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:27   #19
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Jeg tror det finnes noe etter døden, men jeg er ikke sikker på hva det er.
Husker jeg satt ved dødsleiet til farfaren min og studerte kroppen hans. Den var liksom "tom" en stund før han døde. Om han dro til himmelen, helvete eller en annen dimensjon, det aner jeg ikke, men en plass dro han.

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:30   #20
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reinkarnasjon

Å tro på noe handler jo ikke om å ha bevis. Man kan jo dessuten vanskelig snakke om "logikk" i en sånn sammenheng, synes jeg. Jeg personlig håper inderlig det er noe mer, men hva dette "noe" er ... vanskelig å si. Reinkarnasjon hadde jo ikke vært så dumt da.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no