Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 20:39   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Det er en del som sier at de aldri, uansett, skal prøve det som går inn under betegnelsen narkotika.

Jeg er interessert i å høre hvilke grunner som vektlegges her. Er det fordi det er ulovlig? Farlig?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:23   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg gidder ikke prøve amfetamin, kokain, ecstasy og sånne trad harddrugs fordi det er alt for farlig. Selv om jeg skulle være i trygge omgivelser så jeg ikke skulle havne i slåsskamp eller sånne dumme ting, ville jeg ikke risikert hjerte og hjerne for det.

Heroin skal jeg aldri aldri prøve fordi alle jeg har snakket med som har prøvd sier at det er det beste i hele verden, og at det egentlig er verdt å miste alt for. Da synes jeg det er bedre å ikke vite hva jeg eventuelt går glipp av.

Får konkludere med at det er risiko/fare/manglende interesse som stopper meg, ikke i første rekke lovgivningen.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:29   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Både fordi det er ulovlig og fordi det er farlig. Og fordi jeg ikke ser poenget, jeg drikker jo omtrent ikke alkohol engang. Liker ikke rus.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:39   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Så altså hasj fordi det er ulovlig og annet fordi det er farlig?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:44   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg hadde en nær venninne i mange år. I 16-årsalderen begynte hun å vanke sammen med en gjeng som drev med stoff. Det gikk på hasj. Vi mistet forbindelsen etter dette. Da hun var 17 år, fikk hun en sønn. Denne ble fratatt henne. ( Han er nå narkoman)
Vi møttes på fødestuen noen år etterpå. Jeg hadde nettopp fått jenta mi, og hun fikk en gutt. Også denne ble fratatt henne.
Noen år senere så jeg henne på gata. Hun var et beinrangel. Nå bor hun stort sett på natthjemmet til Frelsesarmeen.
Ja, noen sier hasj ikke er farlig. Men det var det aom startet hele elendigheta.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:48   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ja, noen sier hasj ikke er farlig. Men det var det aom startet hele elendigheta.

Det kan kanskje tenkes at hun hadde røkt tobakk eller drukket alkohol før hun røkte hasj?

Ben "eller spist fiskeboller" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:53   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Skal du forsvare hasj nå? Denne diskusjonen har vi hatt før. Det er skadelig og ulovlig, og ofte begynnelsen til sterkere stoffer.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:55   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Uff ja, tenk om hun smakte alkohol først. Nei, jeg stemmer for å flytte ungene våre til en øde øy der det ikke finnes sånt. Alkohol er fali det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:56   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg er bare totalt uinteressert og har ingen interesse av det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:58   #10
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Skal du forsvare hasj nå? Denne diskusjonen har vi hatt før. Det er skadelig og ulovlig, og ofte begynnelsen til sterkere stoffer.

Er det ikke lov å diskutere det mer?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:59   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Uff ja, tenk om hun smakte alkohol først. Nei, jeg stemmer for å flytte ungene våre til en øde øy der det ikke finnes sånt. Alkohol er fali det.

Ja! Det fikk med til å tenkt på narvikdama som nylig bla skamfert av mannen. Han brukte en knust flaske. Stakkars han var veldig lei seg, og husket ikke noe.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:00   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Er det ikke lov å diskutere det mer?

Diskuter i vei. Jeg sa bare hva jeg synes, og hvorfor.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:04   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Skal du forsvare hasj nå?

Nei det skal jeg ikke.

Men jeg skal påpeke at korrelasjon ikke medfører kausalitet, og jeg skal gjerne gjenta tydeligere at jeg ikke tror den kausaliteten du påstår at fins mellom bruk av hasj og andre rusmidler eksisterer.

Ben "Flashback" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:05   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ja! Det fikk med til å tenkt på narvikdama som nylig bla skamfert av mannen. Han brukte en knust flaske. Stakkars han var veldig lei seg, og husket ikke noe.

Uff da. Kanskje vi skal lobotomere de i samme slengen. For noen gjør jo sånt UTEN rus. Tenk det! Eeek.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:05   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Nå må jeg finne fremmedordboka.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:06   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

For meg er det hovedsakelig det juridiske aspektet som gjør at jeg aldri har prøvd narkotika illegalt og at jeg med høy grad av sikkerhet kan si at jeg ikke kommer til å prøve narkotika illegalt. I medisinske situasjoner, jatakk. Jeg kunne sikkert også meldt meg til kliniske forsøk (men i slike sammenhenger er det som regel vanskelig å slippe gjennom nåløyet pga. stor tilstrømning av friske frivillige ).

Sekundært er toksisitet et viktig aspekt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:07   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Uff da. Kanskje vi skal lobotomere de i samme slengen. For noen gjør jo sånt UTEN rus. Tenk det! Eeek.

Det er best du flytter ungene til en øde øy.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:25   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg er rett og slett redd for å bli hekta. Eier ingen hemninger når noe trigger.

Jfr. nesten 3000 mld på under et år. *hekta*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:25   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Uff ja, tenk om hun smakte alkohol først. Nei, jeg stemmer for å flytte ungene våre til en øde øy der det ikke finnes sånt. Alkohol er fali det.

Er det ikke en sånn øy du har flyttet til?

Næsj, får de ikke tak i alkohol eller sigaretter, så røyker de vel gress innrullet i dopapir, drikker gjæret husholdningssaft og sniffer formfett og trelim. :have seen it all:

Det skal dessuten være en temmelig øde øy, før den er fri for hjemmebrenning.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:26   #20
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg kunne sikkert også meldt meg til kliniske forsøk (men i slike sammenhenger er det som regel vanskelig å slippe gjennom nåløyet pga. stor tilstrømning av friske frivillige ).

Denne innstillingen har ut fra min anekdotiske erfaring effekt den andre veien også. Jeg kjenner flere briter som spedde på lave stipender og studielån med å delta i testing av medisin for amerikanske firmaer. Dette var typisk ikke de som var mest forsiktige med hva de eksperimenterte med på egen hånd heller.

Ben "preparatet har få bivirkninger som følge av kombinasjon med THC" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no