|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hva gjør man i Riga?Mannen og jeg skal på langhelg til Riga om to uker. Stedet ble valgt utelukkende fordi det var eneste destinasjon som hadde flygninger som passet. Så jeg vet fint lite om byen. Hva gjør man der? Er det julemarked? Hører mange nevne spa, men jeg har aldri vært på spa, så hvordan fungerer det? Og hva spiser man?
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Riga er en hyggelig (dog liten) by.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Om du ikke er glad i å kjøre heis, så ikke dra opp i tårnet på kirka i gammelbyen. Der er det et stappfull heis som går opp - og som folk presser seg inn i for å komme ned.
![]() |
#5 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Jeg var der i sommer, mange fine gater i gamlebyen, helt fantastisk egentlig. Kunne gått der i timesvis, men med en sur tenåring var det litt feil. Vi koste oss, for all del, men det var litt varmt da vi var der. Folk er hyggelige, masse fine shoppingsentre, og hva spiser man? Vet ikke, vi holdt oss til kjedene der maten er kjent pga svin og sånn, har hørt det er mye sånt i maten der borte hehe. Var på ett kjøpesenter som heter Mols, og der hadde de episk god sushi i alle fall. Ligger litt utenfor allfarvei, men var nærme hotellet vårt.
![]() |
#6 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Finn en guide og få en omvisning i byen med tilhørende historietime, det synes jeg var noe av det morsomste vi gjorde på turen, ihvertfall.
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Riga er liten, men ganske så koselig. Vi drakk te og koste oss i et tehus rett ved elva. Apsara Tea House rett ved elva. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Riga har julemarked, ja. Ikke enormt, men koselig.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Vi syntes det var et spesielt godt tilbud av gode spisesteder i Riga. Det var også en koselig by å vandre rundt i, og det gjorde vi ganske mye.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Anbefaler restauranten Vincent, knallgod mat. Vi spiste også i TV-tårnet på en sånn snurrende restaurant, det var nedtur. Ellers så rusler man rundt, pauser og tar et glass gamlebyen gjennom. Ta en kveld i Skybar, vi drakk røde drinker på ene siden,og blå på den andre.
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man i Riga?Flott ortodoks katedral mellom gamleby og jugendområdet. Kvinner må dekke hodet.
![]() |
|
|