Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Egen barnebuffetfrokost på hotell

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-07, 22:03   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egen barnebuffetfrokost på hotell

Lineupen var:

Sjokade
Nugatti
Banos
Alle typer syltetøy
Skinke
Ost
kjipt ferdigoppskåret brød med lang levetid
pannekaker
vafler

og sjokolademelk på dispenser...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 22:06   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen barnebuffetfrokost på hotell

Så inn i hampen urteit. Det er jo så masse godt på vanlige, norske frokostbuffeer. Jeg hadde likt dårlig at mine unger ble trukket vekk fra eggerøren og skinken og alt de pleier å like på sånne frokoster, og over i sukkerland.

Gammel 23-07-07, 22:11   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juhu - gi barna sukkersjokk på morgenen, så de er propell resten av dagen!

Gammel 23-07-07, 22:13   #4
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker ungene maste om å få brød med ost og skinke da ja...

Utrolig dårlig utvalg, håper du sa ifra!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 22:16   #5
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Egen barnebuffetfrokost på hotell

Vi unngår slikt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 22:17   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hørtes ut som barnebufféen på SAS Radisson ved Gardemoen. Den hadde i tillegg sjokoladekjeks og loff. Tenk deg de foreldrene som skulle på lang flytur med barn som fråtset i denne bufféen. Kan tro jeg var glad storesøster ikke var stor nok til å gå å hente mat selv da vi var der.

Gammel 23-07-07, 22:18   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, herregud så urteit. Hvem i all videste verden er ansvarlig for noe så ... så ... ja, jeg finner ikke ord en gang. Idiotisk.

Gammel 23-07-07, 22:19   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her passer det forresten med:

Gammel 23-07-07, 22:20   #9
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det høres ut som vi har vært på samme hotell (Quality i Kristiansand)

Jeg reagerte også på at det knapt fantes et sundt alternativ i barnebuffeten, det var stort sett bare sukkerbomber.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 22:21   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er veldig unødvendig at de kjører slike frokoster, men jeg kjenner ikke at jeg klarer å legge veldig mye irritasjon/frustrasjon i det. Så lenge det ikke bli hverdagskost så syns jeg ikke det er så big deal.

Gammel 23-07-07, 22:22   #11
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

For å si det sånn; vi ga våre 4 barn mat fra voksenbuffeen.

Jeg holdt på å steile da jeg så barnebuffeen. Pannekaker, vafler, sjokoåplegg....you name it! Var ikke en eneste ostbit der.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 22:29   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tragisk. Av en eller annen grunn er barnemat tydeligvis synonym med drittmat. Det er jo bare å se på barnematmenyen på restauranter og cafeér som stort sett består det av pølse og pommes frites. En barnebuffét kunne i mitt hode bestått av mye spennende. Utskåret frukt, masse farger, ballonger og fasonger. *idémyldrer*

Gammel 24-07-07, 08:34   #13
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Det høres ut som vi har vært på samme hotell (Quality i Kristiansand)

Jeg reagerte også på at det knapt fantes et sundt alternativ i barnebuffeten, det var stort sett bare sukkerbomber.

Jepp!

Guttene er indoktrinerte, og ante heldigvis ikke hva de skulle med nugatti og sjokade, men sjokolademelk på dispenser var visst himmelen!

Gammel 24-07-07, 08:36   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns generelt det er veldig dumt at barn skal ha egen (og dårlig) mat. Hadde også blitt irritert over dette.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 08:43   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det er veldig unødvendig at de kjører slike frokoster, men jeg kjenner ikke at jeg klarer å legge veldig mye irritasjon/frustrasjon i det. Så lenge det ikke bli hverdagskost så syns jeg ikke det er så big deal.

Har vært på noen sånne vi også. På den ene hadde de ihvertfall ostebiter på coctailpinner i tillegg til all sjokoladen. Og så hadde de frukt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 08:55   #16
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde ikke blitt så irritert over alt det usunne om det fantes flere sunne og gode alternativer i tillegg. Hvorfor skal barna få kjipt brød, når de voksne kan velge og vrake i nybakte brød? Kunne ikke barna også fått oppskåret frukt i sin buffet når de voksne får det?

Jeg bryr meg heller ikke om guttene spiser usunt en gang i blandt, de fikk da meske seg med sjokolademelken, men når de ikke kan velge noe annet, som gutta gjerne gjør, blir det feil.

Gammel 24-07-07, 08:59   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo gi barna et ferskt grovt rundstykke fra voksenbuffeten da
Men enig, de kunne godt ha satt frem sunne altrnativer også.

Disse buffetene er kanskje vokst frem etter et behov? Foreldre har kanskje etterspurt eller hotellkjedene har gjort markedsundersøkelser? Det er bare på FP at majoriteten er så veldig kostholdsbevisst

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 09:08   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg hadde ikke blitt så irritert over alt det usunne om det fantes flere sunne og gode alternativer i tillegg. Hvorfor skal barna få kjipt brød, når de voksne kan velge og vrake i nybakte brød? Kunne ikke barna også fått oppskåret frukt i sin buffet når de voksne får det?

Jeg bryr meg heller ikke om guttene spiser usunt en gang i blandt, de fikk da meske seg med sjokolademelken, men når de ikke kan velge noe annet, som gutta gjerne gjør, blir det feil.

Ja, de burde hatt mer sunne ting på barnefrokosten.

Gammel 24-07-07, 09:15   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Aldri vært dere det har vært noe annet en en frokost buffe..

Hva er forskjell på voksen og barn?
Og hvorfor egen til barn?
Min unge spiser nå det samme som oss.

sjokolademelk i dispenser faktisk hehe jaja. Bruker å la turbo få sjokolademelk når vi er på hotel men er sånn som vi rører ut selv da...

Hadde de frukt på voksen buffen?
Nam
Faktisk aldri vært på et hotel som hadde frukt på frokost buffen...
Men så har jeg bare vært på hotell i Finnland og Sverige...

Gammel 24-07-07, 09:16   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier ikke å vise ungene våre barnebuffetene. Men det hender en av dem har oppdaget dem selv.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.