|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er ditt favorittpålegg for tida?Jeg har spist rugsprø med Coops spekeskinke, kremost med urter fra Tine med skiver av eple på toppen i ukesvis og er fortsatt ikke lei. Det er så godt. Men det hadde vært fint med inspirasjon.
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Tykt lag leverpostein med paprika går aldri av moten hos meg. Eller med rødbeter!
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Fullkornsbriks med majones, vellagret Norvegia, kokt skinke, agurk og paprika har jeg spist mye av i det siste. Og så er jeg fremdeles ikke lei Dijonsennep, sylte og rødbeter etter julen.
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Kommer an på tid på døgnet. Brunost på morgenen, makrell i tomat til lunsj (de gangene jeg spiser brødmat), blåmuggost på kvelden. Begge deler på knekkebrød.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-01-19 kl 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Kokt skinke (eller, som Myria påpeker, sylte nå som det fortsatt går an å få tak i) og dijonsennep. Blåmuggost (evt. med litt honning og valnøtter på toppen). Kremost og røkt laks. Nyåpnet makrell i tomat.
![]() |
#7 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?På jobb spiser jeg servelat hver dag.
![]() |
#8 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Kommer an på. I helgene liker jeg brie med solbærgele på. I ukedagene går det mest i smøreost med paprika eller agurk. Eller avokado og spekeskinke.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Det er stort sett bare til lunsj på jobben jeg spiser brødmat, og der har vi veldig mye godt pålegg. Jeg spiser gjerne italiensk salami med Østavind-ost og paprika, eller blåmuggost med avocado. Noen ganger et knekkebrød med brie og solbærsyltetøy (eller eple- og tindvedsyltetøy) til «dessert».
![]() |
#10 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Jarlsberg. Alltid. Gjerne med paprika eller eple på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Tromsøsylte med rødbeter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Jeg blir aldri lei av salami og majones.
![]() |
#15 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Er så lei brødmat, at eg og poden har delvis gått over til lomper med pålegg til kvelds. Da er det kremost, litt grønsaker (salat, paprika, løk, alt etter kva me har i kjøleskapet) og spekeskinke eller røykt ørret.
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Ost og hamburgerrygg. Har vel spist det i 2 år nå tenker jeg, sjelden det er noe annet. Før det gikk jeg vel for bare hamburgerrygg.
![]() |
#19 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Hjemme går det for øyeblikket i rista skive med ovnsbakt postei og agurk, ost med paprika eller appelsinmarmelade. På jobb spiser jeg polarbrød med salami. Det pleier å gå litt i perioder hva jeg spiser, innimellom har jeg dille på sandwich med ost, skinke, salat, tomat og majones, eller avokado, tomat, rødløk og fetaost. Om sommeren spiser jeg rista skive med spekeskinke, salat, jordbær, brie og pepper, men i fjor gikk det også i sandwich med ruccola, bacon, brie og solbærsyltetøy. Hvis jeg er hjemme en dag lager jeg sånt til lunsj, men som oftest lander jeg på de litt enklere variantene nevnt først, gitt.
![]() |
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva er ditt favorittpålegg for tida?Norvegia med agurk og paprika.
![]() |
|
|