|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Spekk: fem raringer som vil bo stille for seg selv langt fra folk og bråk, men nært strand og gjerne en landsby eller i hvert fall en baker og en restaurant.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Stille sted på Mallorca?
![]() |
#3 |
Smugleser
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Jeg liker Palma by, jeg, men det møter jo ikke kriteriene dine.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Jeg tror kanskje ikke Mallorca er rette øyen. Kanskje Menorca kan funke? Men generelt sett er vel ikke Balerarene rette øygruppa for de som vil ha lite folk.
![]() |
![]() |
#6 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!I allefall- styr LANGT unna Alcudia. Føltes som å gå midt på Oxford street på en lørdag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Vi var på flere steder på vestsiden av Mallorca som var stille og rolig for et par år siden. Nå bodde vi inne i landet med svømmebasseng (hotell ikke villa) og det ble såklart mer folk, men ofte heller lokale enn turister ved sjøen og ikke så fine (sand)strender som andre steder, men vi hadde det utrolig fint og følte over hodet ikke at vi var i charterland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Lengst sørvest ute på Sant Elm. Et naturreservat, øy, seilsport og snorkling/dykking. Santa Ponsa og nabobyene er ikke å anbefale for ro og fred. Selv nesten uten charter er det stinn brakke, kun turister og knapt en restaurant som har samme eier som i fjor. TripAdvisor hadde derfor få å anbefale.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!
![]() |
#10 |
Står på egne ben
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Vi var en fantastisk plass på Mallorca for noen år siden. Beste stedet ungene noen gang har vært med fred og ro og alene. Herlig utegrill også og basseng. Og vi hadde hele stedet alene da de som skulle ha den andre leiligheten ikke dukket opp. Men supert der om en er 2 familier som kjenner hverandre så en har hele stedet. Men en må ha leiebil. Noen km til nærmeste butikk, så må kjøres. ca. 15 minutter å kjøre til strand og tettsted og grotter etc. Men der må dere ha leiebil og kjøre uansett hva dere skal, men ting er ikke så langt unna. Men eiendommen var fantastisk herlig. Den består av bare to store leiligheter + et eldre ektepar som bor i underetasjen som kommer og serverer deilig grønnsaker fra hagen av og til. Denne herlige plassen ligger i nærheten av Manacor. Ut og spiste en kveld i Felantix var vi også. Ikke en eneste en kunne engelsk og skikkelig landsbygda/lokalt sted. Men du er nok sent ute nå for å booke en del ting på Mallorca. Denne gården blir gjerne booket 1 år før. Men det kan nok finnes mye fint på Mallorca litt ute på bygda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Når dere sier vestkysten, da mener dere den spissen som stikker ned vest for Palma, eller?
![]() |
#12 |
Musk
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!
Nei, ser at det kan misforstås. Jeg mener hele stykket fra Andratx til Port de Pollenca og innlandet der. Deia og Valdemossa er favorittlandsbyene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Men det er jo gøy å ta en antropologisk utfart til Magaluf da. Bare ikke alt for seint på dagen så ungdommen er alt for fulle og nakne.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Jeg har bodd i Valldemossa. Venninna meg og jeg brukte å spørre hverandre om vi skulle dra til Syden på fredag.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Vaksinetips i syden er notert!
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Vi var på Mallorca sist i 2017 og Mallorca er en veldig fin øy men i juli er der folk over alt. Selv der vi trodde det ikke skulle være så mye folk
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Magaluf (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Det roligste stedet jeg har vært på Mallorca må være Puerto de Sollier.
![]() |
#20 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Ok, neste alternativ: Mallorca. Fortell alt du vet!Vi var i Port de Pollenca for er par år siden, og det var en fantastisk plass. Vi bodde på et hotell som var litt så som så, men det finnes airbnb/homeaway leiligheter, både nede i nærheten av stranda og litt mer inn. Nydelig plass som jeg lengter tilbake til.
![]() |
|
|