Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Teltturen gikk ikke som vi håpa på ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 13:44   #1
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Teltturen gikk ikke som vi håpa på ...

Vi kjøpte oss telt her vår, og gledet oss skikkelig til 3-ukers teltferie i Sverige. Hadde kjempegod erfaring med det samme fra to år tilbake.

Turen starte i Orsa, og der kosa vi oss 4 netter i ok vær. Jeg frøs som bare fy alle nettene, og ullundertøy (som jeg hadde glemt) var ikke å oppdrive der.
Vi pakka sammen teltet i regnvær, og kjørte til Sødertälje, rett sør for Stockholm. Var greit nok der, men noen negative ting om campingen var;
- felles do for damer og menn, med masse piss rundt doene
- kun kaldt vann i vaskene på do
- ikke såpe ved vaskene på do
- ikke noe å tørke seg på ved vaskene på do
- dusjing kostet kronestykker
+++++
Vi dro inn til Stockholm en dag, og dit skal vi ikke med unger iallfall.
Vi dro på Junibacken, et sted som får terningkast MINUS 1 fra meg. Helt tragisk sted - kan skrive eget innlegg om det, tror jeg...
De to siste dagene der regna det, og vi pakka sammen teltet i dyvåt tilstand og kjørte til Ørebro - der tok vi inn på hotell ei natt for å tørke soveposer osv. Teltet var helt og lakk ikke, men det var så fuktig i været at alt ble fuktig - ikke trivelig å legge jentene i fuktige soveposer...
Etter ei natt på hotell dro vi til Gustavsvik camping i Ørebro - suveren campingplass!!!! (inkl varmt vann, såpe, tørking av hender OG gratis dusj). Etter halvannen dag ble gubben syk. Han lå ei uke der med over 39 i feber - i TELT - mens jeg tok meg av alle tre jentene + prøvde å pleie gubben. Etter ei drøy uke der fikk vi altså pakka sammen teltet og kjørte til Fredrikstad - der lå vi ei natt hos slektninger. Deretter bar det hjem til Trøndelag.
Jeg kjørte bilen begge dagene, og heldigvis er alle tre jentene snille og tålmodige i bilen...
Og jeg drakk mine bøtter med kaffe...
Jeg er sliten som fy, og lurer på hvordan jeg skal klare å begynne å på jobb om ei uke...
Gubben begynner å bli frisk da, heldigvis....

Men jentene var enige om at det hadde vært en fin tur

Gammel 26-07-07, 13:49   #2
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Teltturen gikk ikke som vi håpa på....

Og der ble jeg minnet om hvorfor jeg er et luskusdyr som foretrekker fine hoteller.

Godt jentene har hatt det fint ihvertfall!

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:55   #3
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Uff, hørtes ikke ut som de voksenes drømmetur, men jentene dine har sikkert hatt det kjempefint! Jeg elsket bilturer og camping med søstera mi når jeg var liten. :mimre:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 14:43   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Uff ikke bra begynnelse. Men bra at dere hadde det litt ok da

Som jeg har sat i mange år, etter 3 uker med ferie så bør man ha 14 dager med "ferie" på jobb for å ta seg til hektene igjen hehe

Gammel 26-07-07, 14:48   #5
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teltturen gikk ikke som vi håpa på ...

Så ungene hadde det fint, de er herlige!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 14:56   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naboen kom hjem fra telttur i Sverige i går kveld.
Teltet hadde de kastet i containeren før de reiste fra campingplassen.
Regnvær og camping er ikke gøy!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 15:14   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får jeg anbefale Danmark neste gang?
Vi har akkurat kommet fra halvannen uke med camping rundt omkring i Danmark, hatt flott vær og storkost oss!

Gammel 26-07-07, 15:37   #8
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Og der ble jeg minnet om hvorfor jeg er et luskusdyr som foretrekker fine hoteller.

Med min skjøre bakdel så er ikke telturer noe.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 20:53   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synd at ikke teltturen ble som dere ønsket og forventet. Mye dårlig vær legger en demper på teltlivet, og når dere fikk sykdom i tillegg, så skjønner jeg godt at det ble mer enn nok. Håper dere får en bedre opplevelse neste gang dere prøver.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 20:55   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt å høre at ungene hadde hatt det bra!

Selv er jeg allergisk mot telt og campingturer og burde ikke lest dette innlegget nå. Eldstemann har nemlig lyst til å dra på telttur.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 20:57   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Som jeg skulle sagt det selv. Ingen får meg til å sove i telt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:03   #12
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Luksusdyr her også.. det er overhodet ikke noe gøy med telt og regnvær

Godt jentene synes det hadde vært en fin tur da.

Mange trøste-

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:04   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stockholm er da supert med unger. Iben elsket Junibacken.

Gammel 28-07-07, 21:13   #14
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Stockholm er da supert med unger. Iben elsket Junibacken.

Signerer faktisk denne, var 4 døgn i Stockholm i fjor og unga storkoste seg..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 09:35   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Maribo, hva likte du ikke ved Junibacken ? Har aldri vært der, og er fryktelig nysgjerring...

Gammel 02-08-07, 09:43   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars Maribo. Hvis Orsa var feriens høydepunkt, ja, da må turen ha vært ganske ille.

Det hørtes utrolig slitsomt ut. Jeg hadde vel resignert og vendt nesen hjemover ganske kjapt, tror jeg. Men så hater jeg camping av hele min sjel, også da. :altfor mange minner fra Orsa camping på 80-tallet:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:11   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes skikkelig kipt ut!

Godt at jentene likte seg i det minste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.