|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() New York-spørsmålJeg har tenkt meg til NY alene. Jeg vil ha tid til å gå så lenge jeg vil på de kunstmuseene jeg vil, så da blir det slik. Jeg har lest litt i tråder her inne, og forstått at det er i midtown jeg vil bo, gjerne nær Bryant Park. Men, når vil jeg dra? Det er aktuelt å dra tidlig i september eller sent i oktober... Hva sier dere erfarne NY reisende? Når bør jeg bestille flybilletter, og når booke hotell? Flere spørsmål kommer etterhvert...
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: New York-spørsmålBestill så tidlig som mulig for å få best pris tenker jeg.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-05-19 kl 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: New York-spørsmål
Da er de endret siden vi var der for 2 år siden, beklager.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: New York-spørsmålHadde reist i september, jeg. Bryant Park området er høyt på min liste.
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: New York-spørsmålVar der for to uker siden. Vi hadde 22 grader og sol, men også 12 grader og isende nordavind. Vi syklet Central Park og langs Hudson river, spiste utendørs og hadde fint vår vær. Besøkte Modern Art midt i byen. Bodde Chelsea nær Village, det er sentralt og fint, men også støy, men det kommer man ikke unna i byen. Vi landet på New Ark med SAS og returnerte med Norwegian fra John F Kennedy, da SAS streiket litt. Fikk seks døgn i NYC. Fint avreisetidspunkt kl 22 med Norwegian, men bilturen ut dit var langsom. Yellow cab fra New Ark var mye raskere.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: New York-spørsmålTok SAS til JFK. Var rimelig og ukomplisert å ta toget inn til byen. Sto en god del funksjonærer på togstasjonen og hjalp til så folk fikk riktige billetter (var en billettautomat på vei ut med kjempekø, men helt unødvendig å stå der, det var flere automater uten kø på selve stasjonen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: New York-spørsmålDen strekningen reiste jeg i åtte år. Mesteparten av tiden landet jeg på Newark og foretrekker den.
![]() |
#14 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: New York-spørsmålMitt hotellrom var mye billigere på hotellets hjemmeside to uker før avreise. Jeg bestilte hos booking.com, med restriksjoner for å spare et par hundrelapper. 2300,- pr natt, sentralt nedre Manhattan vest. Men jeg vet ikke om det er representativt. Jeg ville søkt med trivago og bestilt uten restriksjoner.
![]() |
#17 |
![]() Sv: New York-spørsmålDu kan jo booke hotell nå på booking.com. Ville valgt et som kan avbestilles. Finner du noe bedre så avbestiller du bare.
![]() |
#18 |
Licence to thrill
![]() Sv: New York-spørsmålDu bør booke så snart du har bestemt turen, fordi det som er beste kjøp blir ofte borte først. Enig i at det er lurt å bestille uten restriksjoner. Jeg brukker booking.com, og er fornøyd med det. Får opp alternativer som ikke er hoteller, også. Vær obs på at om det du ønsker er "utsolgt" på slike søkemotorer, hender det at hotellet har ledige rom på sin egen hjemmeside. Det er dyrere for dem å bruke søkemotortjenester, så alt ligger ikke der, alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Licence to thrill
![]() Sv: New York-spørsmål
Det kan gå begge veier. Er det store arrangementer i byen, skal man være glad om man får en overpriset seng. Har feks opplevd at København har vært «full» pga noe messe-greier, og at man måtte til Malmø for overnatting, omtrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|