|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: I serien justisministre frs FrP
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I serien justisministre frs FrPDet vil jo ingen enda ta...
![]() |
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: I serien justisministre frs FrPSkal vi le eller gråte i føljetongen?
![]() |
#7 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: I serien justisministre frs FrPDet triste er jo at det neppe kommer til å få noen som helst konsekvens. Dagens statsminister krever ikke akkurat veldig høy standard på statsrådene sine.
![]() |
#8 |
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I serien justisministre frs FrPAnunsen skulle fortsatt, vi har vel alle skrytt litt
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: I serien justisministre frs FrPMen om saken er den at hun ikke har møtt fysisk opp hos politiet, men søkt elektronisk så synes jeg ikke dette er noe å ta ministeren på. Nå er jeg skeptisk til ordningen med au-pair, men bortsett fra det så kan det være gode grunner til å bytte familie. De har jo ikke mulighet til å betale selv for overnatting i påvente av en time hos politiet som det kan ta uker/måneder å få. Har ikke lest meg godt opp på saken altså, men om det er slik så synes dette er en tullesak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Peppy!
|
![]() Sv: I serien justisministre fra FrPJeg er enig med Vixen. Jeg kan ikke forstå annet enn at UDI kjører en veldig streng linje her. Noen ganger tar det jo ukesvis å få timeavtale også, har jeg sett. Hva skulle au pairen gjort i mellomtiden? Det er vel neppe slik at hun ville fått hjelp av NAV i mellomtiden. Pussig sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: I serien justisministre fra FrPJeg syns heller ikke dette er en særlig stor sak, men syns kanskje det er greit at en FrPer får smake litt på hvordan det er når utlendingelovene rammer urimelig hardt.
![]() |
#14 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: I serien justisministre fra FrPUdi kjører streng linje pga politikk som Kallmyr står for. Kallmyr er sjefen til udi. Det er vesentlig i saken. I tillegg tror jeg han lyver, når han sier hun har vært gjest i huset i 2 mnd. Særlig.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: I serien justisministre frs FrPJag huskur ikke helt detaljene lenger, men det der tror jeg at vi også gjorde i en kort periode (kortere enn justisministeren). Vår elskede P kom til Norge og til en familie som ikke var grei. Hun kontaktet oss og flyttet ganske raskt til oss ettersom hun trengte å komme bort fra familien hun bodde hos (kvinnen i den familien var ikke norsk og hadde et annet syn på au pair) Vi hadde egentlig ikke tenkt å ha au pair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: I serien justisministre fra FrPJeg syns faktisk det er litt spesielt at dere bare antar at han lyver om at hun har vært gjest i halvannen måned, uten at det (i alle fall det jeg vet) er lagt frem bevis som tilsier det motsatte. Er det fordi han er FrPer? (Som for øvrig er et parti jeg helst hadde sett hadde vært alle andre steder enn i regjering). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: I serien justisministre fra FrPDersom det var meg som var au-pairen hadde eg nok syns det var litt ubehagelig å bu der i 1.5 mnd uten å bidra på nokon som helst måte, så eg hadde nok då tilbydd meg å tømme oppvaskmaskina, brette litt klær og kanskje lage middag innimellom. Ville eg då ikkje lengre vore ein gjest? Slike ting hjelper eg jo til med når eg er gjest hos veninner også. Eg er jo like mykje gjest likevel.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: I serien justisministre fra FrPDerfor at jeg ikke skulle ha snakket sant om jeg sa at P ikke jobbet her før papirene var helt i orden (jeg husker ikke hvor lang tid det tok, men jeg skulle tro at hun flyttet til oss før det skjedde). P er en av de menneskene jeg kjenner som aller mest vil gjøre alt riktig og ordentlig, men hun måtte komme seg bort fra den familien, det skjønte til og med hun. Jeg bare bekrefter det Pelle skriver og jeg tror at det er liten sjanse for at hun bare bodde der, men det er ikke noe viktig poeng i saken. Jeg skulle også tro at au pairen faktisk ville jobbe, P var ekstremt pliktoppfyllende og ville gjøre rett for seg. Hun kan selvsagt bare ha bodd der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|