|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
koko
|
![]() Rabies vaksine, hundJeg vet ikke hvilken stein jeg har ligget under, men jeg oppdaget at vi må gi rabiesvaksine til hunden 3 uker før vi reiser til Danmark. Nå rekker vi det 2 uker og 5 dager før avreise. Må vi legge om planene våre eller passerer 19 dager som tre uker?
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: Rabies vaksine, hundKravet er 21 dager, ikke "tre uker". Dere kan risikere at hunden ikke slipper inn i Danmark og havner i tre ukers karantene der. Jeg er usikker på om det samme kan skje andre veien, siden det da vil være mer enn 21 dager etter vaksinering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rabies vaksine, hundDet må vel ha gått tre uker innen dere drar hjem igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Rabies vaksine, hund
Jada. Jeg beklager at jeg ikke presiserte at tre uker = 21 dager i hi.
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Rabies vaksine, hundEr det ikke minimum 21 dager ved innføring til Norge? (Man blir uansett ikke kontrollert inn til Danmark, det har jeg aldri opplevd i alle fall, og vi reiser ofte.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Ja det er det jeg mener også. Det er Norge som har rabieskravet, eller om det er Sverige. Men jeg mener bestemt at det IKKE er Danmark. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
koko
|
![]() Sv: Rabies vaksine, hundIngenting er bedre enn hvis jeg har misforstått. Håper det er slik dere sier, Anne C og Darth.
![]() |
#12 |
villende
|
Det var ikke poenget mitt, altså. Du spurte om det holdt med 19 dager, og iom at det står 21 dager, ikke 3 uker i regelverket, så må du regne med at de er ganske firkantede på at det MÅ være 21 dager. Du kan eventuelt sjekke med tollmyndighetene. Jeg antar det vet om det er snakk om både ved utførsel og ved innførsel, eller om det holder at vaksinen er satt 21 dager før hjemreise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Rabies vaksine, hundDet er ingen restriksjoner ut. Norge er rabiesfritt.
![]() |
![]() |
|
|