Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva bruker du ferien til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du i ferien?
Fart og spenning 4 5,63%
Rekreasjon 45 63,38%
Hobby 3 4,23%
Ferierer på barnas premisser 43 60,56%
Arbeid 17 23,94%
Annet (spesifiser gjerne i tråden) 16 22,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 71. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 21:15   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva bruker du ferien til?

Her i heimen er det mest rekreasjon (rolige ferier, enten hos familie eller typiske "sydentur") og noe arbeid (maling av hus etc)

Hva bruker du din ferie til?

Gammel 27-07-07, 21:23   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Rekreasjon. I år blir det syden.

Gammel 27-07-07, 21:29   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Dels ferie på barnas premisser (mye i år), dels småarbeid (maling), dels rekreasjon (to uker fra i dag, mens ungene er hos faren). Ørlittegranne jobb (stemte annet); skal lese gjennom det nye norskverket jeg skal bruke i andreklassen min til høsten; de er det første kullet under Kunnskapsløftet så alle bøker er nye.

Gammel 27-07-07, 21:31   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rekreasjon
Hobby
Ferierer på barnas premisser
Arbeid- forefallende arbeid som jeg ikke har fått tatt før ferien blir gjerne tatt igjen da.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:35   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg kunne valgt helt på egen hånd hadde jeg fyllt ferien med like deler fart og spenning og rekreasjon.

Nå når jeg deler liv og økonomi med Herr "Det er spenning nok å begve seg utafor døra", så blir de rolige ferier med familiehygge og kos. Rekreasjon.

Gammel 27-07-07, 21:40   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mest rekreasjon. Aller mest hensyn tar vi til barnet som fremdeles ligger i magen.

To uker i syden, som var usedvanlig godt for en sliten gravid og en aktiv 2-åring. To uker på samme hotell var litt for mye for mannen, men han overlevde.

Så har vi hatt "ferie i byen". Det er nok av ting å gjøre i Oslo hvis man bare er litt kreativ, så vi har skikkelig kost oss i noen uker nå. OK at det er dyrt her, men vi har jo spart masse penger på reise og overnatting.

Gammel 27-07-07, 21:44   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rekreasjon og litt arbeid. Rolige dager på hytta (var i Syden i mai) samt kos her hjemme og en del fiksing.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:46   #8
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rekreasjon og ferie på barnas premisser. Jeg gleder meg til fart og spenning kan kombineres med punkt nr 2.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:47   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder hjulene i gang her på FP.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:48   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og sydenferierer, spiser, sover, rydder og shopper.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:57   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi drar alltid til Spania da mine foreldre har bodd der i 25 år. Så vi bor hos dem og koser oss alle sammen.

Spiser, sover, rydder og shopper, bader og soler oss.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:57   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

I år har det vært mest rekreasjon. En uke hos min familie og en uke hjemme i leiligheten. Virkelig fått ladet batteriene til de siste 9 ukene på jobb før permisjonene starter.

Gammel 27-07-07, 22:01   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis jeg kunne valgt helt på egen hånd hadde jeg fyllt ferien med like deler fart og spenning og rekreasjon.

Nå når jeg deler liv og økonomi med Herr "Det er spenning nok å begve seg utafor døra", så blir de rolige ferier med familiehygge og kos. Rekreasjon.

Kjenner meg igjen i beskrivelsen av din bedre halvdel. Han her trives nesten altfor godt i heimen. Jeg kan jo forstå det også, for han jobber innmari mye. Men jeg har vært student og husmor i 2 år nå, så jeg er sugen på eventyr. Kompromisset er dermed klart; mest hjemme, men også noen småeventyr.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:05   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sitter inne og ser på regnet sammen med 4 unger

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:06   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Denne ferien har jeg fire uker. Der har tre av ukene blitt brukt på barnet, vi har reist bort i halvannen uke, og ellers kost oss masse hjemme.
Den siste uka er min. da skal barnet reise bort med besteforeldrene, og jeg skal reise på jentetur.

Gammel 27-07-07, 22:12   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie?

Mannens ferie brukes til oppussing og forefallende ditt og datt. Og rolige morgener. Min såkalte ferie brukes til å jobbe og å være der for morfaren min som er i livets vinter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:19   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er en uke hos mine foreldre og en uke hos svigers og noen uker hjemme med aktiviteter på barnas premisser + litt oppussing.

Gammel 27-07-07, 22:51   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

For første gang på 4 år så skal vi til syden 14 dager sist i august.
Ellers om årene så har mann hatt utenomferie, ferie uten om skoleferien, og fått 25 000 for det på jobb for å ta tilig eller sein ferie.
Har holdt på med huset i noen år.
Derfor ikke hatt å til noe annet en dra på hytta . Turbo elsker å være på hytta
Men det har vi gjort når mann har hatt langfri, han jobber 5skift.

ellers fra barndommen så er ferie, å dra 3 uker hjem til finnmark
DET er ferie det
Alt annet, uten om kanskje syden tur er stress, ikke ferie

Gammel 27-07-07, 23:17   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne uken har jeg sittet på Blindern og lekt med en artikkel. De første to ferieukene tilbragte jeg sammen med mann og barn på ferie, i Frankrike og hos besteforeldre. Det har vært nydelig å være sammen med barnet døgnet rundt. Ferie skulle vi hatt mer av! På mandag er det tilbake til jobb. Blir bra det også.

(Vi har forresten sett babykuer denne sommere, frosk har vi lekt med, vi har fanget krabber og reist med fly, og ikke minst har vi hoppet på trampoline. Guttungen har utrolig mye å prate om ved leggetider om kvelden. Det er så koselig å høre ham så glad og oppstemt. Barnesommer er fint.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:28   #20
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gjort litt på huset og vært avgårde i dyrepark og badeland med lillen. Ellers vært sur pga det h****** regnværet.....

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.