Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på falafel ønskes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 23:47   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskrift på falafel ønskes

Har du en god oppskrift å dele med meg ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 01:07   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på falaffel ønskes

Det skal jeg lage en dag snart. Har ikke funnet fram noen oppskrifter ennå så henger litt her for å se om det dukker opp noen verdt å prøve.

Gammel 28-07-07, 01:54   #3
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Pr. person;

2 dl kikerter
2 hvitløkfedd
1 vårløk
frisk koriander
frisk persille
1 ts knuste korianderfrø
1 egg
salt
pepper
Tilberedning:
Bløtlegg kikertene over natten. Kok dem etter anvisning, avkjøl og mos.
Finhakk hvitløk og vårløk og krydder og bland.
Falaffel skal vanligvis friteres. Disse burgerne stekes i smør i panne.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 01:55   #4
cilen

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å kjøpe det pulveret, de er gode de. (ligger sammen med glutenfritt i butikken)

Gammel 28-07-07, 08:38   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg pleier å kjøpe det pulveret, de er gode de. (ligger sammen med glutenfritt i butikken)

De smaker godt, men jeg synes de er så vanskelig å få rullet til pene små baller.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 19:07   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på falafel ønskes

Hva er falafel?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 20:15   #7
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hva er falafel?

Jeg trodde et øyeblikk i går at det var vaffel skrevet av fulle folk, men der tok jeg visst grundig feil.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 20:49   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hva er falafel?

Deilige, friterte "matboller" laget av (hovedsaklig) kikerter, som ofte serveres i pitabrød med deilig hvitløksdressing;

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 12:32   #9
cilen

cilen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

De smaker godt, men jeg synes de er så vanskelig å få rullet til pene små baller.

Ja, det syns jeg å. Men jeg lager små flate kaker. Da blir de mer gjennomstekte og bedre syns jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.