Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mitt 5. akvarium

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 22:06   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt 5. akvarium

Endelig et akvarie satt opp i ro og mak akkurat slik jeg drømte om å få til.

Er sååå fornyød



Første fiskene her, sommerfuglcicklider. Om en ukes tid kommer 30 gødebåndstetra også hit

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:08   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mitt 5.akvarium

Så fint det ble. Har du bare rovfisk, eller aler du opp fisker selv?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:20   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt 5.akvarium

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Så fint det ble. Har du bare rovfisk, eller aler du opp fisker selv?

Har mye forskjellig egentlig. Sommerfuglene er jo rovfisk i den grad at de er kjøttetere ja, men de tar også flakfor,mygglarver(ikke røde)og annet frossent/levendefor.
Aler opp noe for salg, (molly +platy) men ikke cicklider ennå dessverre. Jobber hardt med saken, har et oppdrettskar med apistogramma agazissii og eplesnegler jeg håper å få yngel i. Har også endel reker.
Det største karet mitt er en salig blanding av fiskeslag og jobber med å tynne ut i rekkene der nå.
Her er min side på akvaforum om du er interessert
http://akvaforum.no/member.cfm?id=14910

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:25   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Vi har et 200-liters akvarium nå med sort sett guppi og sverdragere, pluss en diger placo. I tillegg har vi et på 520 liter som har stott tomt noen år, og vi har tenkt å fylle det igjen i høst etter ferien. Vi har vært plaget med sykdom på fiskene fra dyrebutikken her, og har derfor mistet alle fiskene ved sykdom flere ganger. Derfor har det blitt lite innkjøp av nye fisker de siste årene. Nå lurer vi på hva vi skal ha i det store.

Reker er artige, det har vi hatt før.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:37   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Synd du bor så langt unna da, har en enorm og flott Pleco jeg må kvitte meg med etterhvert.
500l...ååå min store drøm, men vi har ikke veggplass dessverre. Så derfor mange og mindre kar.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:38   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Om jeg hadde 500l skulle jeg hatt svære scalarer og en skikkelig enorm stim med tetra !!

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:45   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Det vil jo se flott ut, men jeg er redd tetraene blir spist opp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:23   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det vil jo se flott ut, men jeg er redd tetraene blir spist opp.

Ikke noe problem hos meg faktisk Har 5 scalarer og 20 tetra i 200l. De har vokst opp sammen fra scalarene var bitte, bittesmå.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:01   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Stilig.

Er bare nybegynner jeg da og har et lite akvarie på 26 l.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:02   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Hadde du eplesnegler sa du? I forskjellige farger? Har en rosa men kunne kanskje tenkt meg en til i lilla?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 11:51   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hadde du eplesnegler sa du? I forskjellige farger? Har en rosa men kunne kanskje tenkt meg en til i lilla?

Jeg har hvite, gule, rosa og lilla ja, men ikke noe småtasser nå.
Mine er kjøpt på akvaforum av Cherhan
http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=16667

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 14:39   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mitt 5. akvarium

Så fint akvariumet ditt er.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no