|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Minkpels - yay or nay?Som mange vet, er jeg erfaren loppisarrangør - og nå forbereder vi høstens loppis. I dag fikk vi inn en nydelig Saga-mink. Velholdt, lekker, nesten ubrukt, midt-på-leggen, med stikklommer og ståkrage. jeg prøvde den på og ble helt betatt, faktisk - den er bare helt nydelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Her må jeg følge med, jeg kommer til å arve en.
![]() |
#4 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Mamma har to. Jeg vil si nay. Tror du erter på deg mange ved å bruke den. Jeg kommer til å gi min mors minkpelser til loppis den dagen det blir aktuelt. Jeg er ikke særlig striks på slike ting, men jeg hadde mistet litt respekten for noen dersom de kom i pels, i 2019.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Pelsene på vårt loppis selger ikke. Men vi har nok en demografi nærmere NOAH og Blitz enn dere.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Bare jeg som sjekket om det var Nyx som startet denne tråden?
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Ney ney ney, for meg.
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg har en arvet pels hengende i skapet, der har den hengt i mange år. Den er over 50 år gammel, men jeg får meg ikke til å bruke den, så planen er å sy den om til pledd, så jeg får brukt den innen hjemmets 4 vegger. Skinnet er i tipptopp stand. Jeg har ingen skrupler med å skjære den opp og sy den om, jeg syntes det er ille å skulle kaste den, samtidig som jeg ikke vil bli sett i pels. (jada, det er motstridende)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 30-08-19 kl 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg har arvet to pelser, men kommer ikke til å bruke dem da de uansett signaliserer noe jeg ikke kan stå for. Jeg kommer trolig til å sy dem om til pledd eller puter til å ha på hytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Pels har jo etterhvert blitt et ganske kraftig symbol, så jeg hadde holdt meg unna. Jeg liker dem ikke heller og kunne aldri gått i det, men jeg tror signaleffekten også hadde gjort at jeg droppet det.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Nope. Det kunne ikke falt meg inn å bruke pels og jeg TenkerMitt om folk som gjør det.
![]() |
![]() |
#14 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg bruker Minken som jeg arvet etter manen sin mormor, på kalde dager, så ja jeg ville kjørt på.
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?I prinsippet er jeg helt for gjenbruk osv... men nei. Jeg arvet min mors, fantastksk flotte, sølvrevskåpe, det kjentes totalt feil ut å ha den på, til tross for at de arme revene hadde blitt avlivet og flådd for over 30 år siden. Jeg endte med å gi den til Fretex, der den ble hengende sammen med et utall andre, like flotte, pelskåper som led samme skjebne.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?
Teo sier det godt.
![]() |
#17 |
villende
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg syns det er noe veldig pussig og lite bærekraftorientert i det å uglese noen som bruker en gammel pels. Samtidig så har jeg ikke pels selv, og jeg kan ikke helt se for meg at jeg kommer til å bruke den pelsen jeg en gang i tiden kommer til å arve, men det er fordi jeg ikke syns pelskåper eller pelsjakker er noe fint. Å sy om til pledd var en god idé! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg har arvet en gammel vakker minkkåpe fra Studio Olesen, men jeg sluttet å bruke den for mange år siden. Selv om det er det varmeste, deiligste plagget jeg noen gang har båret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?
Det er jo både fordi ingen kan se at det er en gjenbrukspels, og det symboliserer og promoterer verdier de færreste har i dag.
![]() |
|
|