|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Ny symaskin - hva skal jeg ha?Jeg har kastet ut min gamle Pfaff fra 1993 - den hadde vært på service flere ganger men insisterte på å floke sammen undertråden og sy stygt uansett service, så den er kassert.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?Hva er budsjettet, og hva er behovet? Sist redigert av Teofelia : 13-10-19 kl 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?Mitt fremste råd er egentlig å gå i en butikk og prøve maskinen fysisk, og velge en butikk som yter hjelp og service. Jeg syns tilgang til profesjonell hjelp er mye viktigere enn merke (gitt at du velger en ok maskin fra et godt merke da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?Min store ambisjon er at jeg skal sy festdrakter til de to små barnebarnjentene våre. Så jeg skal rynke, legge legg, sy på bånd, legge opp og alt skal være pent. Men jeg skal jo også reparere klær og legge opp en bukse i ny og ne.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?Da tenker jeg at du trenger en solid maskin, men ikke nødvendigvis noen superfancy maskin. Hvis mulig ville jeg lagt minst 5000 i maskinen, for å få brukbar motor og sykomfort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?
Ja, jeg tror nok jeg vil ha det. HUsets 17-åring ser for seg at hun skal sy MASSE klær selv, så her gjelder er nok bred anvendelighet en forutsetning.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
Ja, den er helt fantastisk. Men før jeg fikk den, hadde jeg er super-basic (men super-solid) Bernina, med bare syv-åtte ulike sømmer. Og den maskinen har sydd et utall ballkjoler og to brudekjoler, så det er ikke et must med en fancy maskin altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?Jeg har hatt Janome, men sverger til Brother. Årsaken er at Brother er vesentlig bedre til å sy bund med pga tykkelse på stoff og alle lagene man skal sy igjennom.
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
Det fulgte med overtransportør på Janomen min. Og jeg hadde det som ekstrautstyr på Berninaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
Kommer den som ekstra fot eller er den fastmontert?
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?Jeg syr bunader på Janome S5 og har overhodet ingen problemer med det. Jeg kjenner flere profesjonelle bunadssyere som syr på Janomemaskiner og også ei (som kanskje er en av landets fremste på bunadssøm) som syr på en 25 år gammel Husqvarna. Jeg har også en slik gammel Husqvarna stående og jeg bruker også den på bunader av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
Haha - jeg har STORE ambisjoner her, altså.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 13-10-19 kl 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant? Sjekk https://www.barnigjen.no/categories/festdrakter
![]() |
![]() |
![]() |
|
|