|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn som ikke kan delta pga religionNoen barn kan ikke delta på det andre feirer, pga religion. Noen muslimske barn får ikke delta på halloween. Noen kristne også. Og sikkert andre.
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionJeg tenker at hvis foreldrene eller barnet selv har spesifisert at barnet ikke deltar pga religion så ser jeg ikke poenget med å invitere år etter år. Da vet man jo hva svaret blir.
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionMen kan man dele ut invitasjon til alle i klassen unntatt Rehan, liksom?
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionMan inviterer alle, selv om man vet at noen ikke kommer av ulike grunner.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionAh, sånn ment. Nei, hvis det er en invitasjon som deles ut til hele klassen så må alle få. Jeg tenkte nok mest på f.eks. sms til foreldre om "Vil Rehan bli med og gå knask eller knep sammen med Ole, Dole og Doffen?" Det kan man godt la være når man vet at svaret alltid vil bli nei.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionBestisen til minste er jehovas vitner, de er nok i den liberale enden av JV, men hun kan ikke feire bursdager eller Halloween. Foreldrene har alltid sagt at de setter pris på at hun blir invitert, da vet hun at de andre tenker på henne selvom hun ikke kan komme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionJeg tenker at hvis det er "fellesinvitasjoner" trenger man ikke å dele ut lapp, men heller be om lov til å henge ut postere/A4 print i klasserommet (eller digital fellesinvitasjon på FB som arrangement, men det fordrer jo at alle er der og i den rette alderen)
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionDet hender jo at foreldre ombestemmer seg. Knerten hadde en gutt i klassen som aldri kom i bursdager, men som etterhvert begynte å komme. Og i går hadde han sågar et selskap selskap.
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionDen er ikke enkel, men jeg hadde nok invitert. Fordi eksklusjon er verre enn alternativet. Nå har jeg en sånn datter som sikkert hadde utbasunert at "jeg vet at du ikke feirer eller kommer, men vi inviterer deg uansett".
![]() |
#11 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionJeg kjenner et barn som ikke taklet å delta i bursdager pga angst. Der var det sårt da invitasjonene sluttet å komme. Men vet ikke om det blir det samme.
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religionSom barn opplevde eg det både kleint å få invitasjoner eg måtte takke nei til og sårt å ikkje bli invitert fordi eg takka nei uansett. Eg trur ikkje det er noko fasit på dette. Barnet som ikkje får lov til det dei andre får lov til av religiøse årsaker føler nok på utanforskapet uansett om hen blir invitert eller ikkje.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religion
Samme ble gjort i eldste sin klasse da hun gikk i 1. En familie var JV og informerte på foreldremøte om at de ønsket invitasjon, men at hen ikke kom til å komme.
![]() |
#15 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Barn som ikke kan delta pga religion
Samme her. Dei og ønska invitasjon. Og, utenom tema, eg veit det, men me gjorde det faktisk sånn at me kalte første delen med gaveutdeling bursdag, og så var det fest, og da kom hen også.
![]() |
|
|