Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til fin hvitfarge på veggene

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 21:30   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til fin hvitfarge på veggene

Er det noen som kan gi meg et tips til hva som er en fin hvit malingsfarge å ha på veggene? Jeg ønsker å male stuen så hvit som mulig men leste at man ikke bør ha veggene helt hvite fordi man da kan risikere å bli snøblind!?

Så da lurer jeg jo på hva som er det nærmeste man kommer helt hvit uten at det er skadelig for helsen selvsagt

Jeg kan jo spørre i en malebutikk men håper noen her inne kanskje har noen tips / erfaringer de kan dele til hvit veggfarge. Er bare så misfornøyd med latten som er på veggen nå, føler den stjeler masse lys og vil ha helt helt lyse vegger!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:34   #2
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Har Eggehvit og den er hvit, men behagelig.Veldig fornøyd.
Hadde en fargeprøve på Dun, men den ble for hvit iallefall i dagslys og sørvendt rom. Tror ikke du blir snøblind av den .

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:50   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Latte er et alternativ.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:57   #4
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Har latte på veggene nå men er ikke fornøyd, vil derfor ha noe lysere ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:58   #5
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Vi har en hvit farge, men den er ikke helt hvit. En mellomting mellom latte og hvit vil jeg tro. Dessverre har den ikke noe navn, bare et nummer.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:02   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Vi har en hvit farge, men den er ikke helt hvit. En mellomting mellom latte og hvit vil jeg tro. Dessverre har den ikke noe navn, bare et nummer.

Blir veldig takknemmelig for nummer også jeg ..... er vel ikke tilfeldigvis 0502Y? Noen har allerede tipset meg om at dette er en fin hvitfarge

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:09   #7
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Blir veldig takknemmelig for nummer også jeg ..... er vel ikke tilfeldigvis 0502Y? Noen har allerede tipset meg om at dette er en fin hvitfarge

Ilte opp på loftet og sjekket ei bøtte som sto igjen. S1005-Y40R.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:10   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Jeg har kritthvite vegger overalt og er enda ikke snøblind.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:11   #9
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Vi har også eggeskall (er det ikke det den heter da). Husker dessverre ikke fargekoden i hodet (kan det være 0005Y20R). Det er den samme fargen som man maler lister og dører med. Kjempe flott, hvit og delikat men ikke snøblindhvit

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:19   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Ikke meninga å spore av, men:

Dere som har hvite vegger, hvilken farge har dere på kjøkkeninnredninga?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:23   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Jeg syns helt hvitt er kjempefint, og ikke til å bli snøblind av.
Ellers har vi mange rom i en nestenhvit Jotun-farge som heter Claro. Jeg er veldig fornøyd med den. Den ser veldig feil og veldig gul ut på fargekartet, jeg hadde aldri valgt den ut fra det. Fargehandelen hadde malt opp forskjellige farger på panel, det var sånn jeg oppdaget at den var fin.
Egghvit er jeg ikke så glad i, jeg syns den ser litt skitten ut. Jeg angrer på dører og karmer vi har malt i egghvitt, og skal ha alt det over i blankt helhvitt etterhvert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:25   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Ikke meninga å spore av, men:

Dere som har hvite vegger, hvilken farge har dere på kjøkkeninnredninga?

Ooooh! Nymalt! Blå, øhhhh...koden er 1040-B90R så vidt jeg husker. Også henger Monets ene vannliljebilde på veggen, og vi har sånne type apotekerdiskhåndtak på dørene. Litt type low-budget-oppussing, og absolutt ikke ferdige.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:27   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Ikke meninga å spore av, men:

Dere som har hvite vegger, hvilken farge har dere på kjøkkeninnredninga?

Jeg har hvit kjøkkeninnredning også! Hvite mursteinsfliser også, hvitt kjøleskap ... men varm og lun heltre europeisk valnøtt benkeplate som "bryter" i alt det hvite ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:29   #14
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Vi hadde en gang en mellomting mellom hvit og latte. Deilig lun men lys. Mener den het "Østers"

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:33   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Har latte på veggene nå men er ikke fornøyd, vil derfor ha noe lysere ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ooooh! Nymalt! Blå, øhhhh...koden er 1040-B90R så vidt jeg husker. Også henger Monets ene vannliljebilde på veggen, og vi har sånne type apotekerdiskhåndtak på dørene. Litt type low-budget-oppussing, og absolutt ikke ferdige.

Spør fordi vi venter på vår hvite kjøkkeninnredninga og gikk derfor bort fra hvite vegger. Løsninga ble hvite lister og S 2005-Y20R på veggene. (Som på bilder under, hentet fra Ekstrem oppussing)

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:35   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

JEg tror forresten jeg mente R90B, ikke B90R. Den som er mest blå og minst rød.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 00:03   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Jeg _tror_ det er N500 som er brukt i denne leiligheten. Den var malt av forrige leietaker og minner veldig om den hvite vi malte i forrige leilighet.

Føler absolutt ikke at vi blir snøblinde, er ikke så store flater som er fri i en liten leilighet. Kjøkkeninnredningen (som vi heller ikke har malt selv) er mørkegrønn. Karmer, benkplate og dører er trehvite (aner ikke treslag), så det bryter jo en del av den helt hvite veggen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 00:06   #18
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Det var forøvrig i siste nummer av Kamille det stod at man kan bli snøblind av helt hvite veggflater og derfor bør unngå dette (bare slik at noen ikke tror det er noe jeg har funnet på!)

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 00:11   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Når man stort sett har dunkel belysning så gjør det ingenting

Må vel få opp noe skikkelig lys etterhvert

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:14   #20
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til fin hvitfarge på veggene

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.


Kjempefint!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no