|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Juletrestjerne - sølv eller gull?Jeg planlegger å kjøpe ny toppstjerne til juletreet - akkurat nå er det Georg Jensen jeg ser for meg. men jeg er usikker: sølv eller gull?
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Vi har den i gull, jeg synes den er nydelig. Har trolig large, men har den ikke på treet.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Er du sånn som har vakker, ryddig jul, og tema på julepynten? For det vil kanskje påvirke om du har gull eller sølvstjerne?
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Vi har den i sølv, og har aldri angret på at det ikke ble gull. Det er like stas hvert år når treet toppes med den fineste stjerna! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Vi har i gull og stor. På treet.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Jeg har den store i gull og den henger i verandadøråpningen. Den blir for tung for det falske treet mitt, dessverre. Vurderer ekte tre i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Sølv.
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Så den store er så stor, altså - vi har ekte tre, men bruker gran, og de er jo ikke akkurat tidenes mest kraftige heller....
![]() |
#12 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?
Det kreves da ikke noe monstertre for å holde den oppe? Men den må jo tres litt godt nedpå toppen, da, ikke bare plasseres helt ytterst på toppgreina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?
Har du den største? Jeg er veldig dårlig på å visualisere størrelse, så greier det ikke, men om stjerna på dette bildet er en størrelse Large, så ser det jo litt voldsom ut? (men den er jo så fiiiiin)
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Det kommer an på resten av pynten din. Jeg foretrekker sølvtoner i julepynten, så noe annet hadde vært utenkelig her, men har du f.eks. mye i rødt og gull vil gull være mest naturlig. Vakker stjerne!
![]() |
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Temaet på vårt juletre er "hvor har vi vært på ferie", omtrent. Det er høy grad av dyr, fugler, et lite gresk, hus, en isbjørn, osv osv + våre barndoms favorittkuler (både meg og mannen har noen i den kategorien)- ikke noe som går igjen, med andre ord. Storebror kom hjem nå og fikk mulighet til å uttale seg - han stemmer på gull.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Ja, jeg syns også gull (suprise!) i den sammenhengen. Vi har denne, og den er forbløffende tung for treet. Ikke noe stort problem på edelgran, men vanlig gran er ofte ganske myk i toppen.
![]() |
#18 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Jeg ville valgt gull, uten tvil. Men det er jo smak og behag.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletrestjerne - sølv eller gull?Eg liker veldig godt mi i gull, sjølv om eg vanlegvis går for sølv i mange samanhengar. Eg heng den opp med sløyfe i vindauget i adventstida, så vert den flytta til toppen av treet når det vert pynta.
![]() |
|
|