Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Renhold

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-20, 14:55   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Renhold

Har dere noen rutiner på det?

Jeg er ikke noe glad i å gjøre rent, men liker å rydde, og er nok mer opptatt av å ha det ryddig enn gullende rent. Men samtidig er jeg lei av å alltid gremmes over støv, smuler og flekker.
Jeg har prøvd før å ta alt en dag i uka, men selv om leiligheten er liten synes jeg det blir for mye. Jeg har heller ikke lyst til å gjøre rent etter jobb, og i helgene vil jeg vare slappe av og gjøre andre ting så det blir ganske sjelden. Men det burde da være mulig å få til en rutine på det? Hvis man finner et nivå som er akseptabelt og overkommelig.


Sist redigert av frukt : 22-02-20 kl 15:02.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 15:25   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Renhold

Jeg mener det viktigste er å legge tilrette slik at det er raskt å holde det rent. Det vil si, møblere slik at man har ting inni skap, bak dører, sånn at flatene som skal tørkes stort sett er tomme.

Vi har vår venn Dusty holder det støvfritt hver dag i oppholdsrommene, sånn at total mengde støv er relativt lav. I tillegg til dette vasker vi gulvene og støvsuger vi resten av huset 1x hver 14 dag. Støvtørking av lister, vinduer, og dører gjør jeg utenom ca 2 ganger i året. Når barna var mindre ble dette gjort oftere.

Støvtørking oppå og inni skap når det blir for ille, kanskje 1. i året.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 15:37   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg mener det viktigste er å legge tilrette slik at det er raskt å holde det rent. Det vil si, møblere slik at man har ting inni skap, bak dører, sånn at flatene som skal tørkes stort sett er tomme.

Vi har vår venn Dusty holder det støvfritt hver dag i oppholdsrommene, sånn at total mengde støv er relativt lav. I tillegg til dette vasker vi gulvene og støvsuger vi resten av huset 1x hver 14 dag. Støvtørking av lister, vinduer, og dører gjør jeg utenom ca 2 ganger i året. Når barna var mindre ble dette gjort oftere.

Støvtørking oppå og inni skap når det blir for ille, kanskje 1. i året.

Enig i det første der, men jeg bor på 63 kvm så det får jeg ikke til uten å kvitte meg med ting. Skulle gjerne hatt robotstøvsuger, men den hadde nok bare kjørt seg fast tipper jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 19:36   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold

Smuler og flekker fjernes når vi (mannen) oppdager de. Støvtørking skjer med (u)jevne mellomrom på de flatene som det vises godt på.

Det støvsuges også (nesten) hver uke, gulvene vaskes mye sjeldnere.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 21:00   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Smuler og flekker fjernes når vi (mannen) oppdager de. Støvtørking skjer med (u)jevne mellomrom på de flatene som det vises godt på.

Det støvsuges også (nesten) hver uke, gulvene vaskes mye sjeldnere.

Omtrent sånn. Og vi tar aldri hele huset på en gang. Det ble kun gjort i de periodene vi hadde vaskehjelp. Badet vaskes minst en gang hver uke da. Ikke fordi det er noen rutine på det, men fordi vi vasker når det er behov for det, når det begynner å se skikkelig utrivelig ut, og det gjør det i løpet av ei uke, gjerne før også. Behovet økte sterkt da vår tenåringsdatter nærmest flyttet inn på badet, og ser ut til å betrakte det som sitt rom, som vi andre i familien aller nådigst får låne en gang i mellom.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 22:09   #6
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Jeg er veldig glad i engangs-tørrmopp! Det går superfort og hybelkaninene nærmest hiver seg på.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 23:03   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Jeg har kjøpt trådløs støvsuger. Så mye enklere å ta frem og dra raskt over gulvene, det er mye renere her.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 23:13   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har kjøpt trådløs støvsuger. Så mye enklere å ta frem og dra raskt over gulvene, det er mye renere her.

Hvilken? Hva anbefaler du? : på utkikk:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 23:25   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Renhold

Jeg kan anbefale å gjøre et forsøk på å innføre 15 minutter med rydde/renholdstid hver ettermiddag/kveld. Da setter du klokka på ringing, og gjør så mye du klarer på de 15 minuttene. Hvis det er mest praktisk å få ungene med på det så gjør du det. Når klokka ringer er dere ferdig . Det er faktisk gøy når man er flere som gjør det sammen, og man kan få mye gjort på 15 minutter når man kjapper seg for å få gjort mest mulig. Ikke er det lenge heller, så det er helt overkommelig når man får rutine på det.
Vi gjorde det i vårt tidligere hus, og alle i familien var med. Det fungerte veldig bra. Fant forslaget på nett.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-20, 23:59   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Den ene tenåringen vasker i teorien huset hver fredag. Det betyr støvsuging og gulvvask og badet og kjøkken. Det mest kritiske er når sola kommer inn nå og er lav og man ser et støvlag og guff på gulvet. Det er da man fort ser støvlaget oppå sjenken og bord osv. Jeg er en rydder, så jeg outsourcer støvsuging og vasking til andre i familien. Vel, det hender jeg tar badet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 09:09   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvilken? Hva anbefaler du? : på utkikk:

Jeg har denne:
https://www.elkjop.no/product/hjem-o...uger-bch3all25

Den var på tilbud til 1495, så jeg kjøpte for å prøve, og dessuten tenkte jeg da å bruke litt på robotstøvsuger også. Det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre, det fungerer utmerket bare med denne.

De dyrere har støvbeholderen øverst. Det er nok greit med tanke på å komme til under møbler, men jeg har såpass høye møbler at det går bra uansett.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 09:13   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Jeg har bare en liten leilighet nå, så da tar jeg rydding og vasking litt hele tiden. Jeg blir stadig overrasket over hvor kort tid det tar, over et år etter at jeg flyttet fra en stor enebolig.

Jeg har dessuten store barn, så de slipper ikke unna.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 09:46   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Lær barna å vaske. De kan fint være med på husarbeid. Tørke støv, rydde sine egne rom og litt til. Brette klær og legge på plass kan de også lære. Så slipper du kanskje følelsen av å drive fullservice hotell senere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 10:00   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

FØR: Barna tok hver sine oppgaver på fredag etter skolen. Mutter'n halp til/lærte bort triks. Alle ryddet etter seg selv og tok ev flekker de forårsaket.

NÅ: Alle 3 i husstanden rydder etter seg og tar ev møkk med en gang. Støv tørkes hver annen uke (les en g/mnd). Jeg feier bøss og sand opp fra gulvene når det trengs. Støvsuging kan andre gjøre når jeg ikke er der. Kjøkkenflater tas av brukeren før det forlates. Flekker på gulv o.l. tas av den som ser det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 10:06   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har denne:
https://www.elkjop.no/product/hjem-o...uger-bch3all25

Den var på tilbud til 1495, så jeg kjøpte for å prøve, og dessuten tenkte jeg da å bruke litt på robotstøvsuger også. Det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre, det fungerer utmerket bare med denne.

De dyrere har støvbeholderen øverst. Det er nok greit med tanke på å komme til under møbler, men jeg har såpass høye møbler at det går bra uansett.

Takk, jeg må begynne å følge med på salg, tror jeg!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 10:10   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Mitt triks er å ha kost på kjøkkenet for smuler og matrester som faller ned. Og så sveiper jeg litt på badet mens jeg likevel er der. Har tilgengelig litt vaskesaker der alltid slik at jeg slipper å gå ned på vaskerommet for å hente. (For vanlig renhold har vi vaskehjelp hver fjortende dag, så det er det som kommer i mellom jeg tar på denne måten).
Vi er ganske rotete av oss alle sammen, så er tar ryddingen mest tid.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 11:28   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Takk for gode tips.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 22:56   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Jeg har forresten et tips i forhold til støvtørking. Støvkost fra for eksempel Obs fungerer overraskende bra.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-20, 14:41   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har denne:
https://www.elkjop.no/product/hjem-o...uger-bch3all25

Den var på tilbud til 1495, så jeg kjøpte for å prøve, og dessuten tenkte jeg da å bruke litt på robotstøvsuger også. Det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre, det fungerer utmerket bare med denne.

De dyrere har støvbeholderen øverst. Det er nok greit med tanke på å komme til under møbler, men jeg har såpass høye møbler at det går bra uansett.

Fascinerende. Jeg har knapt vært mer misfornøyd med et kjøp noensinne enn med denne. Min søster og mor har også kastet sine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-20, 14:49   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Jeg har innført fast ukesdag for å vaske badet, og fast ukesdag for å vaske gulvet. Med påminnere i kalender. Ingen krise om det droppes en dag fordi jeg er opptatt, men da tas det hvertfall uken etter.

Støvtørker med fjærkost ad hoc. Fin fireåringoppgave. Guttene har oppvaskmaskin og kjøkkenvasking og søppeltømming på oppgavelistene.

Det er på ingen måte strøkent, men det er ikke krise heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no