|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kjøp av ny bolig nåVi har kjøpt ny bolig i høst. Den skal etter planen ferdigstilles våren 2022. Etter planen selger vi vårt rekkehus januar 2022.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåJeg tror jeg ville hatt is i magen frem til byggestart. Kanskje de ikke kommer igang til tida? Hvis de starter hadde jeg trukket meg. Å gå inn i en forpliktelse nå der prisen er regnet i et annet marked enn dere skal selge i, ville jeg ikke ha gjort. I hvert fall ville jeg tenkt meg godt om.
![]() |
#3 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåHuset vi har selges nå for rundt 5.5 mill. Det nye er kjøpt for 7.5
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåMye kan selvfølgelig skje før 2022, men hvis husprisene faller med 10 % eller kanskje enda mer, blir det jo dyrt å kjøpe nå og selge da. Men dere er jo allerede forpliktet, så feil blir det jo uansett. Ikke lett det der.
![]() |
#5 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåNei, huff. 10% er jo en halv mill. Det skal nok gå greit, selv km det er kjipt. Mer redd for 20-30%. I finanskrisen gikk det bratt nedover, men tok vel et år før det igjen var på samme nivå.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåHvor bor dere i landet? Sannsynligheten for at det henter seg inn igjen i løpet av 2 år er ganske stor. All erfaring tilsier i hvert fall det.
![]() |
![]() |
#7 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåSå kjipt! Skjønner at dette er en vanskelig situasjon og et dilemma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåHar ikke snakket med banken enda. For alt vi vet kan det jo bli utsatt.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåHmm, vanskelig å si hva som vil skje de neste årene. Hvor mye risiko er dere villige til å ta? Når er forventet oppstart? Det kan vel skje at oppstart forsinkes, tror du ikke det?
![]() |
#10 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Kjøp av ny bolig nåJo, det er godt mulig det blir forsinkelser. Det er ho så veldig umulig å si, så egentlig håpløst av meg å spørre her også.
![]() |
|
|