|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Hva slags sokker til fjellstøvlene?Jeg skal kun på ikke alt for krevende dagsturer, men siden jeg lett får gnagsår, vil jeg gjerne gjøre det jeg kan for å motvirke det. Er på jakt etter sokker som tar liten plass i støvlene, som ikke har unødvendig sømmer som gnager, og som er i et mykt materiell.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Jeg tror linersokker er laget for å motvirke gnagsår, men jeg er litt usikker på om de kan brukes alene eller bare under andre sokker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Steigen - dyre, men verdt det!
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?En tynn syntetisk sokk som går godt over skoen hvis du har gore tex, har du litt stivere fjellstøvel i skinn kan det være bedre med litt tykkere sokk. Jeg bruker gnagsårplaster forebyggende til turer på mer enn tre timer, varmer de lett med hårføner for at plaster skal sitte godt. Fjellsport butikker har godt utvalg, og Oslo Sportslager.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Jeg bruker tynne ullsokker på denne tiden av året. Men jeg er ikke plaget med gnagsår så jeg vet ikke om det er lurt i ditt tilfelle.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?https://sportoutlet.no/product/69484
![]() |
![]() |
#7 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Jeg bruker slike gnagsårsokker med silikoninnlegg:
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17 Sist redigert av GeekyGirrrl : 05-06-20 kl 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Jeg ble nysgjerrig på de Steigensokkene, hvor selges de? Ønsker ikke bestille på nett da jeg vil "kjenne" på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Jeg bruker bare ullsokker eller ullblanding, men skal jeg på turer i sko jeg vet jeg kan få gnagsår av taper jeg først med sportstape. Det fungerer aller best for meg.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Tynne ullsokker - egenstrikkede.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva slags sokker til fjellstøvlene?Jeg har noen tynne løpesokker (tror det er Nike) og ullsokker beregnet på alpinstøvler. Fjellskoene er kjøpt romslige med god plass til sokker.
![]() |
|
|