|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Feriehus i DanmarkJeg prøver å snekre sammen en så bra sommerferie som mulig, gitt alle restriksjoner. Satser på en uke i Danmark og forhåpentligvis en uke i Tyskland. Enn så lenge har jeg bestilt båt tur-retur Stavanger - Hirtshals. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Feriehus i DanmarkOm du bor i Fåborg er det kort vei til Tyskland.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Feriehus i DanmarkJeg liker godt Ebeltoft og Juelsminde. På østkysten begge to. Har leid sommerhus gjennom Dansommer og det var problemfritt.
![]() |
#4 |
Enda en som trener
![]() Sv: Feriehus i Danmark
Hva er det å gjøre på der? Trenger ikke nødvendigvis være nær Tyskland - jeg håper vi kan ta en uke i Tyskland også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Østkysten er nok lunest? Vil jo ha det så varmt som mulig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
Vil tro det. Det var definitivt ikke så forblåst i Juelsminde som i Hirtshals, og det var varmere enn hjemme da vi var der i fjor.
![]() |
#7 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Feriehus i DanmarkVestkysten har de flotteste strendene, men det blåser så mye der at det er stor sjans for at dere ikke får brukt dem. Jeg er veldig glad i Ebeltoft, søt by og grei avstand til mye annet, det finnes mange feriehus i området rundt. Vi pleier å leie bassenghus der og reise litt rundt. Tar f.eks alltid en tur til Århus, der finner du bl.a. Den Gamle By som er sjarmerende museumsområde og Aros som er et veldig bra kunstmuseum. Veldig gode spisesteder og shoppingmuligheter. Og så har du jo Fårup og Legoland i grei kjøreavstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feriehus i DanmarkSiden Danmark har åpnet grensen til Tyskland og ikke har karantene burde dere ta en uke i Tyskland og deretter en uke i Danmark. Om Norge opprettholder sitt karantenekrav vil dere da bare få 3 dager karantene |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Godt tips, men vi drar ikke til Tyskland om ikke Norge endrer reiserådene. Vil ikke risikere og ikke være dekket av reiseforsikring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Feriehus i DanmarkDe aller fleste nordmenn reiser til Jylland. Greit nok der, men Danmark har mye annet å by på enn de typiske sommerhusområdene rundt Ebeltoft osv. Sjælland, Lolland, Falster og Møn er øyer som jeg personlig liker bedre enn Jylland. Jeg har feriert mye på Møn og Bogø, men også på de andre øyene der. Det er kort reisevei til København og også mulig å ta tog dit om man vil. Det er flotte strender og generelt mye å finne på, synes iallfall jeg. Skal man videre til Tyskland, er det jo fullt mulig å ta fergen fra Rødby til Puttgarden og skal man da ha en strandferie i Tyskland, har man kort vei til Østersjøkysten som er fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Feriehus i DanmarkVi var på Falster en gang, der var det nydelig. Men jeg har ikke noen konkrete tips til aktiviteter med tenåringer, siden ungene mine var 3-4 år da.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Feriehus i DanmarkJeg liker Fyn veldig godt. Det er der nevnte Faaborg ligger, og det er mange hyggelige små byer der. VI har bodd både i Faaborg en gang, og i Odense. Øya er liten, så ingen reiser tar mer enn en knapp time, tror jeg.
![]() |
|
|