|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Jeg vurderer å ta med ungene på tur i sommer. Er det fine sykkelveier nedover mot Moss - f.eks. fra Vestby eller Sonsveien?
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Ja, det burde gå greit. Fra Vestby til Sonsveien stasjon kan du sykle på sykkel- og gangsti ved siden av toglinja. Fra Sonsveien stasjon fortsetter man på Osloveien. Der er det ikke sykkelsti, mener jeg å huske. Det går evt. sykle ned til Breivikveien fra Sonsveien stasjon, da får man gang- og sykkelvei et godt stykke lenger. Muligens helt fram til Moss, mener jeg å huske. Osloveien får gangsti omtrent der Breivikveien kommer inn på Osloveien, tror jeg. Det er der jeg har syklet (fordi jeg har syklet fra Son).
![]() |
#3 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Det er ikke sykkelvei hele veien langs jernbanelinja, nei. Men det er sykkelvei ved siden av den gamle E6'en, den som går forbi Kjenn og Hølen. Der kan man sykle med slicks. Hvis du sykler langs jernbanelinja (fra Kjenn) må du ha grusdekk. Det er også litt sti. Når du kommer til Hølen må du enten sykle gjennom Hølen eller langs bilveien (anbefaler Hølen) før du krysser veien ved Såner kirke. Derfra fortsetter sykkelveien. Når du kommer til Sonsveien, kan du enten sykle litt langs en lite trafikkert vei fram til bomstasjonen, der du møter på sykkelveien igjen, eller du kan sykle mot Son, ta til venstre ved tennisklubben mot Brevik og så sykle sykkelveien videre mot Kambo. Det er sykkelvei derfra til Moss. Jeg er ikke kjent med sykkelveiene i Moss sentrum, så jeg vet ikke om det er egne filer gjennom Moss på vei til Jeløya. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Når du kommer til Moss fra Kambo, så er det ikke sykkelvei derfra til Jeløya, men det går fint an å sykle gjennom bysentrum.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Nei, sorry, det er vel ikke akkurat langs toget, selv om jeg tenker på det som det.
![]() |
#6 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Det Snippa sa.
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Ja, elveveien er veldig fin |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Jeg har syklet runden Son - Hølen via både Sonsveien og Såna på en helt vanlig bysykkel uten særlig demping, og med bydekk. Går virkelig brillefint.
![]() |
#9 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Er det egen sykkelsti Drøbak-Vestby eller Drøbak-Hvitsten? Jeg hadde ikke syklet på bilveiene bak der, de er svingete og det er mange som kjører fort der.
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?
Tusen takk for gode tips, alle sammen!
![]() |
![]() |
#11 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Du kan også inne i Hølen sykle den nedlagte toglinjen frem til bensinstasjonen ved Sonsveien stasjon. Det er en flott grusvei med lite folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Vi har for øvrig slektninger i Hølen og har sett stedet i Heimebane
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Går det fint å sykle fra Vestby til Refsnes gods?Det er ikke sti, det er flat, bred grusvei deler av veien. Mye er også asfalt.
Ja, det er den jeg tenkte på!
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Hybrid og offroad går fint på alle grusveier foreslått her |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Da må dere ta en rast på idylliske Hølen Kafé: https://www.holenkafe.no
![]() |
|
|