|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg er visst ikke så sjenert at det gjør noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?For ordens skyld så må jeg si at jeg vanligvis ikke legger så veldig merke til hvordan andre ser ut eller hva de har på seg. Jeg er den siste som ser når noen har klippet seg. Så det er kun når jeg virkelig ser noe som er så spesielt pent at jeg må se to ganger at jeg sier det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?
Jeg tenkte nok det samme før, men så har jeg jo sett at folk blir så glade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg kan finne på å gjøre det samme en sjelden gang, Hyacinth. Liker det du sier om å spre litt glede.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg tror at første gang jeg overvant sjenansen var da jeg stod bak ei dame i køen på et hagesenter, og jeg kjente at jeg ikke klarte å gå derfra uten å finne ut hvor hun hadde kjøpt kjolen sin... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ikke så mye her i Norge, men det var mye av det da vi bodde i USA. Folk ga komplimenter over alt, og det smittet. Egentlig burde vi være flinkere her også. Det kan gjøre ganske mye med dagen din om noen gir er kompliment for håret, skoene eller whatever. Shallow å komplimentere utseende? Kanskje. Men det kan lyse opp dagen okke som.
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg kan gjøre det. Sjelden/aldri på klær/utseende, sånn sett, men jeg kan fortelle ukjente at smilet deres, høflighet, måten å snakke til andre, servicen de gir osv gjør meg glad.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Helt enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Det kan jeg finne på å gjøre, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Det er jeg også flink til! Jeg sender gjerne en mail i ettertid hvis jeg har fått god kundeservice. Og jeg kan også si det der og da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg kan godt finne på å gjøre det, men jeg kunne gjerne ha gjort det oftere. Jeg synes det er en fin ting!
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Det hender rett som det er at jeg gir et kompliment til en fremmed, om det passer seg slik, ja, seinest i går, da jeg bare måtte kommentere ene tatoveringen en servitør på restauranten vi spiste middag på hadde, den var så utrolig fin.
![]() |
#15 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg gjør det iblant.
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg gjør nok ikke det særlig ofte, muligens aldri? Det bunner nok i at jeg ville blitt svært ukomfortabel i en slik situasjon selv, jeg synes det er ubehagelig når fremmede «ser» meg.
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja! Det gjør jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Hmnei. Ikke til fullstendig fremmede. Min mor er bergenser og gjør det hele tiden, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|