|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Har hjort, hva gjøre!Jeg har en rundstek og en flatbiff av hjort. Vakuumpakket. Hvor lenge kan det oppbevares i kjøleskap? Og hvordan tilberede?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har hjort, hva gjøre!I sørstatene behandler de det som kylling. Marinerer i kulturmelk og deep fryer med crisp, gærningene. Men det er jo ikke et godt tips.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har hjort, hva gjøre!Jeg har kjøpt en halv hjort flere høster på rad. Ikke i år. Det ee variabelt hvor mørt hjort er, har jeg lest, men mitt har alltid vært ekstremt mørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Har hjort, hva gjøre!Jeg skal lage gryte av en rundstek i helgen.
![]() |
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Har hjort, hva gjøre!De råeste oppbevarer det i mnd i kjøleskap. Men jeg ville kanskje vært forsiktig med det
![]() |
![]() |
#7 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Har hjort, hva gjøre!Gryte med litt god rødvin, en skvett fløte og diverse deilige løk og greønnsaker. Serveres med en feit potetstappe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Har hjort, hva gjøre!Tjälknøl er veldig godt. Egner seg til rundsteiken.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har hjort, hva gjøre!Beste hjorten jeg noensinne har smakt var hos Teofelia, smurt inn med chili/sennep, og med grønn tomatchutney (hjemmelagd og visstnok en nokså hemmelig oppskrift). Helt sinnsykt godt! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|