|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mye gir du til en ikke veldig nær kollega med rund dag eller som slutter? | |||
Blomkål |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 13,92% |
Jeg pleier ikke å gi annet enn til veldig nære kollegaer |
4 | 5,06% |
10-20 kroner |
3 | 3,80% |
30-40 kroner |
16 | 20,25% |
Rundt 50 kroner |
31 | 39,24% |
Mellom 50 og 100 kroner |
13 | 16,46% |
100 kroner eller mer |
1 | 1,27% |
Deltakere: 79. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Det er jo stadig anledninger på jobb som roper på spleiselag til gave. Jeg vippset på gave til en kollega som skulle slutte i dag, og ble sittende å lure på hvor mye som egentlig er vanlig å gi. Dette er ikke en nær kollega, men jeg kjenner vedkommende nok til at jeg vil være med på gave og avslutning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi har gavekasse. Man betaler en månedlig sum og det blir brukt på runde dager og andre ting som bør feires.
![]() |
#3 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi har faste takster på dette, fastsatt av SAU.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Det avhenger av flere ting. Hvor nær kollegaen er, men også av hvor ofte det samles inn og til hvilke anledninger. Vi har egentlig sluttet med dette hos oss. Vi hadde en peride der vi samlet inn 100,- når kassa var tom så brukte man derfra. Til en jeg ikke jobber så tett med tenker jeg kanskje 20-30 kroner. Ikke mer hvis man er mnage. Det spørs hvor mange man er, hvor mange det skal deles på.
![]() |
#6 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?
Tror det er 75 kroner for rundt år og andre aktuelle gaver.
![]() |
#8 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?50 kr.
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi betaler 250,- per år. Det går til runde dager, konfirmasjoner til barn, bryllup, nyfødte og pensjonister.
![]() |
#10 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi har gavekasse. 200 kroner når det er tomt. Det bruker å være cirka annet hvert år.
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Det er flere år siden vi fikk forbud om å dra i gang den slags, siden det er mange ansatte i ulike roller og gavestørrelsene blei veldig ulike. Nå om dagen får man en sjokolade av arbeidsgiver, samt kake til hele personalet og blomster til jubilanten på runde dager.
![]() |
![]() |
#12 |
|
Godt å høre at det er flere som ikke driver med det der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dig for victory!
|
Jepp. Vi har en fornuftig og dyktig adm. leder. Jeg er veldig fornøyd med den nye ordninga. De som er venner privat, kan gi gaver privat.
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi gir kun hvis noen får baby eller gifter seg. Da er det typisk kr 30 pr pers, men frivillig. Runde dager får man blomster av bedriften.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi er ca 10 ansatte, betaler 200 til gavekasse når det trengs. Til runde dager, nyfødte, konfirmanter og de som slutter. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye som brukes på hver gave.
![]() |
#16 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Da jeg begynte var det 20 kr, og de sendte ut mail flatt til alle 200 ansatte. Jeg var ny ig betalte og betalte og betalte...Nå er det 30 kr, og jeg gir kun innen egen avdeling. Runde år, baby, gifting og når noen slutter.
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 21-11-20 kl 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Her er taksten om dagen på 40 kr fra hver, det gjelder både runde dager og når folk slutter. Vi er nå opp mot 90 ansatte på enheten, så det blir en god sum. Det er ikke alle som gir alltid da, men det bruker å bli opp mot et par tusen til sammen.
![]() |
#18 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Baby, bryllup, runde dager og når noen slutter og det er det kun egen gruppe/lille avdeling. Ca 20-30 kr.
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?20. Det er det de som orger ber om.
![]() |
|
|