|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipping til ermer?Jeg driver og strikker noe som enten skal bli en vest, eller en genser. Det er massivt med mønsterstrikk på bolen, vi snakker opp til 4 farger samtidig.
Sist redigert av Tallulah : 25-01-21 kl 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipt til ermer?Klippe, klippe, sa kjerringa!
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipt til ermer?Ja, dilemmaet er ikke om jeg skal klippe eller ikke, men hvordan.
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipping til ermer?Jeg er enig med Heilo - holder på med det samme nå.
![]() |
#6 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipping til ermer?Å, haha! Nå trodde jeg det hadde rabla litt for deg.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipping til ermer?
Klipper du til ermehull? Vis meg gjerne hvordan du gjør det!
Er det lettere å få en pen kant hvis det er flere vrangmasker i "klippefeltet"? Jeg har bare klippet en gang før, og da var det en vrang, tre-fire rette, og en vrang. Også klippet man midt i.
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
Metoden med å felle masker til ermehull og deretter legge opp noen nye masker som strikkes vrangt er det jeg har lært fra norske strikkeoppskrifter da jeg begynte å strikke gensere. Jeg aner ikke om det er noen forskjell på dette og å ha noen rette masker inni vrangmaskene altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipping til ermer?Auda.
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipping til ermer?Jeg ville bare strikket rundt som du alt gjør og klippet. Har laget haugevis av gensere og jakker med isatte ermer, og har aldri laget noen form for klippemasker eller kantmasker.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Ikke når ermehullet egentlig skal være formet heller? Eller har du strikket sammen masker slik at den får en slags "ermehullfasong" der du skal klippe?
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Strikkedilemma: Hvordan løse oppklipping til ermer?Jeg ville gjort som Heilo foreslår. Fell masker som til ermehull, og så legg opp noen masker i hullet som strikkes vrangt. Da slipper du klippekant helt nederst, og det blir mindre klumpete under armen.
![]() |
|
|