|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() HønsesnakkEg er så heldig at eg har fått muligheten til å starte med høns igjen. Julepresangen frå huseigar (og fetter) var 5 høns. Desse 5 er verpehøns så eg får 5 egg om dagen. Meeen, hønsegalskapen har tatt meg litt, så eg kikker etter kyllinger. Vil ha nokre høns til. Og vaktler |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
tankefull
|
![]() Sv: HønsesnakkEg har høns. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
|
![]() Sv: HønsesnakkEg skal ikkje ha rugemaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HønsesnakkHar litt lyst på høner. Det som avholder meg er 1. musefrekvens og 2. livets exit. Avliver dere høner selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
tankefull
|
![]() Sv: Hønsesnakk
Vi fikk en nabo til å avlive og hjelpe oss å slakte den hissige hanen vår. Tror nok jeg og mannen klarer å ta oss av de digre hanene vi har nå, etter å ha sett på hvordan naboen gjorde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: HønsesnakkJeg har! Bare to silkefrøkner nå, da, men tenkte å få tak i noen befrukta egg og ruge fram kyllinger til våren, hvis frøknene legger seg klukk.
![]() |
#7 |
Unik
|
![]() Sv: HønsesnakkBank i bordet. Det har aldri vert mus i og rundt hønsehuset. Vil tru dei (tilsammen) tre kattane våre har litt med det å gjera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: HønsesnakkJeg kan sende egg i morsomme farger til ruging om noen vil ha. Jeg har 2 Cream legbar (turkise egg) men hanen er dverg kochin så jeg vet ikke hvilken farge eggene på ev kyllinger får, men noe grønnish burde det vel kanskje bli. Jeg har ikke sjekket hvor godt hanen gjør jobben sin på en stund så kan ikke garantere hvor god kvalitet de er. Jeg har også en Silverudds blå (grønne egg), men hun begynner å bli oldis så hun legger ikke så mange egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: HønsesnakkDa kan jeg sende etter at jeg har samlet opp egg etter at vi er tilbake fra vinterferie. Jeg kan sende 6 eller 12 egg i en eggekartong eller mindre antall om du ønsker det. Blir da blanding mellom CL og DK (ettersom hanen er DK). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: HønsesnakkAyam Cemani er veldig kule, ja! Maran har jeg hatt. Veldig fine egg, men det er jaggu noen schvære drog! Eter som hester gjør de også.
![]() |
#20 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: HønsesnakkLitt småskumle de svarte der.
![]() |
|
|