|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() VinterferieVi jobber... barna gamer og er på shopping..skulle ønske de var mer aktive. Men de har kanskje behov for å sløve? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VinterferieJa, det tenker jeg. Vi har ingen planer og junior har i dag vært med på en skitur. Ellers bare gamet og sløvet.
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Vinterferie
Jeg tenker det er forskjell på å gjøre ingenting og kose seg, og å gjøre ingenting og bare være på oppbevaring. Jeg elsker jo dager hvor jeg får pusle med mitt uten noe mas, og da mener jeg ikke det å skrolle i sofaen hele dagen.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Vinterferie
Det høres ut som hos oss. Hvor jeg også har fri og gjør null fornuftig.
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: VinterferieDette var jo et veldig åpent spørsmål. Og hva er å gjøre ingenting? Gaming og shopping er jo noe det også. Og det varierer også med alder hva som er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
![]() Sv: VinterferieGlemte noe viktig: Det GÅR HELT FINT med suboptimale vinterferier også. Jeg svarte ut fra idealet, men det er viktig å si at verden ikke er Instagram, hvor alle har 10 uker ferie i året, hytte på fjellet og er glade i å gå på ski.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: VinterferieJeg tenker at å gjøre ingenting, er helt innafor. Å sløve, gjøre det man har lyst til, se en serie, skravle på nett, se ut i lufta, sy noe, se fotballkamp på TV, som er det vi gjør her i huset i dag, er innafor. VI trenger å ha litt nedetid, alle sammen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: VinterferieJeg jobber. Yngste på 12 gamer. Han spiller med den ene klassekameraten som er hjemme. Ikke ideelt, men han koser seg så jeg sier ikke noe.
![]() |
#10 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: VinterferieJeg har ferie, men er hundevakt for en syk hund og en valp på snart seks måneder. Mannen jobber skift, men har litt fri innimellom, så han har vært på svømming og skitur med yngste, på skitur med meg og valpen, og enda flere skiturer med bare valpen.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: VinterferieVi jobber.
![]() |
#12 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: VinterferieVi har vært litt på hytta og litt på jobb. Og så har vi en regel her i huset at alle skal ut og lufte seg litt i løpet av dagen. Nesten uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: VinterferieMin ler så han rister nå mens han gamer. Han har det visst svært gøy. Han som han har spilt med denne uken går i klassen hans, men det er en som han aldri treffer annet enn på skolen. Fint å kunne spille med nye tenker jeg.
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: VinterferieVi har vinterferie neste uke, og jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å legge meg bort i hva ungene gjør da. Mulig jeg foreslår en kafetur en av dagene.
![]() |
#16 |
Klar
|
![]() Sv: VinterferieTja. Jeg merker forskjell på oppbyggende avslapping og nedbrytende her i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: VinterferieJeg jobber. Tenåringsguttene (15 og 17) får gjøre hva de vil så lenge de husker å hente lillesøster i barnehagen, tar oppvaskmaskinen i ny og ne og går med søpla, og kommer og henger litt med meg når jeg trenger slampeselskap. I dag dro jeg rett fra jobb til stallen, så da var de barnevakt til et stykke utpå kvelden, og jeg fikk bilde tilsendt av den største gameren som hadde tatt med seg lillesøster ut på lekeplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: VinterferieJa, det tenker jeg. Her er det også utstrakt gaming (blant de to eldste i alle fall) og det er helt greit.
![]() |
#20 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: VinterferieVinterferie neste uke, og da har 15 åringen planlagt en dag med venninne og fire dager hos mine foreldre med søskenbarnet. Det er bra det ikke bare blir skjerm. Hun blir så daff av det.
![]() |
|
|